Gå til innhold

hvordan avvende med nattmåltidet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er 6 mnd og spiser fortsatt på natten!

han får grøt OG litt melk på flaske til kvelds og vil gjerne legge seg i 7-8 tiden..

prøver jeg å hale ut tiden så blir han bare utroligt grinete, så det er nesten umulig å legge ham senere.

hver bidige natt våkner han mellom 1 og 3 for å få enda en flaske!

så sover han til 7-9 igjen..

skulle så gjerne ønske han kunne slutte med nattmåltid..

eventuellt få ham til å legge seg senere og stå opp tidligere..

bare jeg slipper den avbrutte søvnen.. :S

er alene med gutten og skal inrømme det hadde vært godt å sove en natt igjennom..

han er 6 mnd og på størrelse med en normal baby på 8-9 mnd.. kommet nesten like langt i utviklingen som en på 8-9 mnd også..

så han _trenger_ i allefall ikke den maten egentlig! :P

håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet mitt barn lenge på natten. Til 8 mnd. Hun var klar for å slutte da. Tok bare en natt hos besteforeldrene så var det greit.

Hvis du har pappa i samme hus så kan du la han ta over for en natt eller to. Du kan sove hos en venninne eller på hotell. Er du alene så må du kanskje stå han av i noen netter. Kan vel bli endel skriking. Prøve med vann som erstattning kanskje. Ungen våkner vel av vane. Det gjorde min.

Skrevet

ok. takk for svar. ja jeg er helt alene med han så det blir vanskelig å få fri :P

og foreldrene mine er rimelig travle med jobb og annet så det er ikke så mye hjelp å få der heller..

jeg har i allefall begynt å trappe ned på mengden melk han får på natten.. før ville han ha 200 ml.. så har jeg kun gitt ham 150 ml.. og hvis han våkner i natt også så skal jeg prøve med 120 ml..

tenker at hvis jeg venner ham til mindre og mindre mat om natten så kanskje det vil funke..

noen som vet?

eller har noen flere tips?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...