Gå til innhold

Hva har man rett på..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man få/har rett på av penger fra NAV hvis man har barn sammen, men ikke bor sammen? Barnet bor hos mor, og er liten baby enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

overgangsstønad, utvidet barnetrygd, barnebidrag

evnt søke bostøtte og når poden skal begynne i barnehage; tilskudd til barnetilsyn (evnt delvis friplass via kommunen, denne går kun på samlet inntekt i husholdningen)

Skrevet

Husk at for å motta disse stønadene så kan du ikke være i et forhold med bf. Hjelper ikke at dere ikke bor sammen om dere fortsatt er kjærester.. Bare så du er klar over det ;)

Skrevet

Men har man rett på OS når mor og far er sammen? Trodde man bare fikk det hvis mor og far ikke var sammen.

 

HI

Skrevet

Har dere et forhold er dere en familie, og det at dere organiserer dere på en fordyrende måte (to husholdninger) er ikke NAVs problem.

 

Om det er på grunn av jobben til en av dere at dere ikke bor sammen, kan dere begge ha folkeregisterregistrert adresse hos den andre, det vil gi rett til pendlerfradrag på skatten, noe som utgjør mye penger...

Skrevet

Nei, som jeg skrev så har du ikke krav på noen trygder/stønader om dere fortsatt er kjærester selv om dere bor på hvert deres sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...