Gå til innhold

Hva gjør jeg med min voldelige mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn sammen. Jeg har vært hjemme med de i to år nå og går på skole om kveldene. Jeg har mistet mine nære kollegiale forhold i denne tiden. Jeg har ikke familie og føler meg helt alene i verden. Jeg bor langt i fra der jeg kommer i fra og har ingen å "flykte" til når mannen min banker meg opp.

Jeg har selvfølgelig bekjente her jeg bor, men jeg vil absolutt ikke fortelle noen av de hvordan jeg har det innenfor husets fire vegger.

Hva gjør jeg?

Hvor kan jeg få hjelp?

Jeg vil ingenting annet enn å komme meg vekk fra dette.

Etter omgangen jeg fikk i kveld klarer jeg ikke å sitte fordi jeg har så vondt i halebeinet og diverse andre smerter. Leppene blør etter knyttnevene hans, men det verste er alikevel fornedrelsen med å ha et slikt liv. Jeg skammer meg rett og slett:(

Jeg er voksen. Jeg har vært gift før, og har hatt et relativt godt sosialt liv, men nå er selvfølelsen helt på bunn og jeg har trukket meg tilbake fra sosialt liv med venner.

Jeg hadde aldri trodd at slikt skulle hende meg. Mannen min er høyt utdannet og for andre fremstår han nok som sosial og veldig hyggelig.

Kan noen være så snill å hjelpe meg med hvordan jeg skal komme meg vekk i fra dette hellvettet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trinn for trinn

Fotografer alle merker på kroppen

Pakk bagen.

Kontakt nærmeste krisesenter (døgnåpne)

Ta med deg ungene og kom deg ut!!!

Politianmeld/be om voldsalarm

Hvis du bor i nærheten av Oslo, så kontakt meg gjerne på PM så kan jeg hjelpe deg.

Ingen skal trenge å leve med en voldelig mann. Barna dine trenger ikke en voldelig pappa.

D blir aldri aldri bedre. Slutt å drøm om det. Og du må aldri synes synd på han. Forlat han med verdens beste samvittighet. Ikke bekymre deg en kalori om økonomi osv nå du forlater han. Det finnes hjelp å få. Bekymringene du har nå er 2000 ganger verre.

Skrevet

Du ringer politiet NÅ!!!!!!

Du må anmelde han og politiet hjelper deg og ungene til og komme på nærmeste krisesenter. Der hjelper de deg videre med nav, advokat, psykolog og i forhold til barna.

Men for deg selv og ungene KOM DEG BORT NÅ!!!!!!

Skrevet

Du må snakke med fastlegen din. Fortell hva mannen din gjør mot deg. DU kan også anmelde han for vold. Du kan snakke med din nærmeste familie. Du kan snakke med naboen. Du må snakke med noen om at du ønsker hjelp. Det nytter ikke å tenke på dette i stillhet. DU kan ta med barna og flytte. Kaste han ut. Kanskje flere i ditt miljø allerede vet hva som skjer innenfor husets vegger. Du må rett og slett finne ryggraden din og be om hjelp.

Tenk på hva det gjør med barna dine at han banker deg.

Skrevet

Gamle er ungene?

Bodde under noe slike selv, bare at jeg var barnet i huset... Det ble bare værre og værre hjemme hos oss..

Det er vondt å ikke føle trygghet! Du må oppsøke hjelp nå!

Vær så snill.. Kom deg bort fra han!

Skrevet

Signerer første svar. Jeg har vært i samme situasjon selv, heldigvis uten barn inne i bildet. Men også for barnas skyld - kom deg ut. Ring krisesenteret i kommunen din og få dem til å hjelpe deg å komme deg ut med barna. Pakk det mest nødvendige og bestem deg for at nå er det nok.

Herregud, jeg husker den følelsen da jeg la igjen en lapp og låste døren etter meg og gikk selv. Det er tøft, men det er samtidig en befriende slutt på et helvetes kapittel.

Lykke til, klem til deg herfra.

Skrevet

signerer Snabeltann..

Og ring politiet nå! Om han nettopp har gjort deg noe så får politiet sett skadene mens de er ferske (beklager klønete ordlegging)!

Du må komme deg bort med en gang, ta med barna og LØP!!

God klem til deg!!

Skrevet

Jeg vil virkelig komme meg bort for barnas skyld. De er to og syv. De hører ham skrike og være sint og jeg vet det er forferdelig for de. Jeg vil komme meg bort med de, men jeg vet ikke hvordan. Vi eier hus i sammen, men jeg har ingen kapital nå for å kunne dra min vei og klare oss på egen hånd.

Jeg har tatt bilder av mange skader han har gitt meg, men jeg er så redd han får ta i fra meg barna fordi han har familie og jobb og jeg har ingenting.

HI

Skrevet

Kjære Hi!

Han kommer ikke til å få barna fordi han har jobb og penger og du er uten. Dette er en grunnløs frykt, tro meg!

ta med deg barna og kom deg på krisesenter NÅ! Der vi lde hjelpe deg med alt det andre.

Skrevet

Ikke tenk økonomi og kapital nå. Du må tenke på din og barnas sikkerhet.

Pakk en bag og dra ved første mulige anledning.

Ønsker deg alt godt.

Skrevet

Hvor i landet bor du, hi? I hele neste uke har jeg 3 ledige sengeplasser her!!

Skrevet

Signerer alle ovenfor, spesielt snabeltann som skrev trinn for trinn.

Jeg kan garantere deg at du ikke mister barna dine bare pga. at du ikke har jobb osv. Dette er en VOLDELIG far som!!! Nå er det du som har vært hans offer.. hvem vet om han vil ta det utover ungene???? Du kan ikke bare vente å "se" om det evt skjer.

Jeg forstår at det er veldig enkelt for utenforstående å si.. stikk, hiv han på dør osv. Men hør nå.. dette er snakk om VOLD! Tenk om en veninne av deg hadde vært i denne situasjonen.. hva hadde du sagt?? Jo du hadde bedt henne ta med ungene og komme seg til h...... ut der fra!!!

Ring politiet, søk krisesenter, røm til en veninne.. GJØR noe! Dette er ikke greit. Og nei, jeg er ikke av de hysteriske dibbene her inne som sier kast mannen på dør, fordi han kommer hjem 2 timer etter deres "akseptable tid"!!! Plis.. jeg forstår at det er sykt vanskelig.. men tenk på barna dine! Nå har han tatt det utover deg.... må det virkelig til vold på barna før du stikker og skjønner hvor galt det er?

Til sist.. du er sykt modig som skriver dette innpå her! Jeg ønsker deg og dine barn det beste! Og jeg håååper at du klarer å legge vekk dumme tanker og tenke på både de og deg selv!!

Lykke til!!!!!

Skrevet

Hvis jeg bare hadde hatt familie så hadde jeg sikkert kunne klart å komme meg vekk i ham, men det å ikke ha familie gjør meg så utrygg i verden.

Jeg har hver dag en romnøkkel i bh'en. Mobil og husnøkkel i trusa. Han truer meg hele tiden med å låse meg inne på rom eller låse meg ute fra huset. Herregud hvor jævelig dette livet er!

Jeg vil gjerne ta kontakt med et krisesenter, men jeg tør ikke:(

Er så redd for alt som kan skje…

HI

Skrevet

Og ja, ta bilder!! Lag bevis for det som har skjedd!!

Skrevet

Hvis minste barn er 2 år og du ikke har inntekt så har du krav på;

-Overgangsstønad (tror den ligger på 12000kr pr måned)

-Utvidet barnetrygd, du får da bt for 3 barn

-barnebidrag av eksmannen

-tilskudd til barnetilsyn (sfo for eldste, evnt barnehage for minstemann eller kontantstøtte om barnet ikke går i barnehage)

I tillegg kan du søke bostøtte om du trenger til husleie.

Dette tilsvarer over 20000 kr, så du trenger ikke bekymre deg for økonomi fram til minsten fyller 3 år, etter det håper jeg jo ting ser lysere ut ang jobb/økonomi osv ;) I Norge skal man ikke være tvunget til å leve med en voldelig mann av mangel på penger, HI!!

Bare KOM DEG VEKK!!!

Skrevet

Om du ikke greier dette for din egen del, så gjør det for barnas skyld. Å la barn vokse opp i et voldelig hjem, er barnemishandling.

Skrevet

HVOR I LANDET BOR DU, Hi??

Det er flere her som strekker ut en hånd og ønsker å hjelpe deg :)

Skrevet

Kjære deg, vær så snill å ring til et krisesenter! Du kan IKKE vente, du må komme deg ut så fort som mulig. Tenk på barna dine, tenk om du hadde vært et lite barn som plutselig kom tuslende og oppdaget at pappa banket opp mamma.

Jeg hiver meg på de andre som viser full forståelse for at det er vanskelig, spesielt uten familie i ryggen, men krisesenteret hjelper deg med det du trenger, og du har rett på stønader. Du og barna dine kommer til å klare dere utmerket - MYE bedre - enn dere gjør nå.

Eier dere huset sammen? I så fall må han betale deg ut, evt. bli tvunget til å selge huset slik at du får din andel.

Det ordner seg, men da MÅ du komme deg vekk nå. Vær så snill. Jeg har lyst å komme og bare ta deg med. Vær så snill å gjør noe her.

Skrevet

22.45, hun har faktisk rett på overgangsstønad i tre år, ikke til barnet er tre år (barnet må være under åtte år.) Så siden hun har en toåring, har hun rett på overgangsstønad til barnet er fem år.

Skrevet

Herregud, HI jeg blir helt satt ut av det du skriver:(

Dette må være grusomt.

Han får ikke tak i dere på krisesenteret. Der kan du og barna puste ut. De hjelper deg videre.

Skrevet

Mente selvfølgelig 23.45.

Skrevet

Du MÅ bare komme deg vekk fra denne mannen. Det jeg sier nå sier jeg virkelg ikke for å være ufin mot deg; men, herregud, du har unger - de kan ikke vokse opp under slike forhold. Mannen din kommer ikke til å ta dem fra deg, og tro meg - økonomiske utfordringer er det minste problemet i en slik situasjon. Bare det at du skriver dette her nå får meg til å tro at de unnskyldningene du har lagd deg for å ikke gå tidligere begynner å briste for deg, og det sier også noe om alvoret i situasjonen.

Jeg håper av hele mitt hjerte at du klarer samle styrke nok til å gå ut av døra nå - ikke i morgen, men NÅ!

Du er verdt mer enn dette, ungene dine er verdt mer - ring en taxi og få den til å kjøre til nærmeste krisesenter (de har nr og adr, du trenger ikke si annet enn at du må dit)!

Skrevet

Jeg har vært et barn under slike forhold hjemme, men moren min gjorde aldri noe med det... Værsåsnill å kom deg bort før din egen og barnas skyld...

Jeg forstår det er vanskelig men du får det bedre!

Om du vil kan jeg legge signere med nick senere så kan vi prate over meldinger og? Om du vil?

Skrevet

Ja, hun har krav på det i 3 år, men etter barnet fyller 3 år stilles det krav til at hun enten er under utdanning eller jobber minimum 50%, og hun sier jo hun ikke har en jobb. Derfor skrev jeg fram til barnet fyller 3, for fram til da stiller ikke nav noen krav...

Skrevet

Hvis mannen din er hjemme, forstår jeg at du ikke tør. Men hvis han er ute i noen timer i morgen, eller skal på jobb mandag f.eks. så DRA! Du kan ikke vente lengre, det går ikke. Kom deg bort, det kommer til å bli ditt livs beste avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...