Gå til innhold

Vi skal til sydenland i desember :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er det best å reise da? Skal reise med en gutt på 3 og jente på 9.. Vi er ikke så veldig kravstor, det eneste vi krever er sol og varme ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyttdytt ;) Og flyreisen bør ikke være så lang siden det bare er snakk om en uke.... :)

Skrevet

Kanariøyene:) Jeg liker best GC med Mogan eller las palmas, men de andre øyene duger de også. Tenerife har ikke så fine strender og på Fuerteventura blåser det litt, men likevel kjempefint. Har ikke vært på lanzarote og de andre øyene går det vel ikke noen særlig direkte turer til.

Skrevet

Men det er vel ca 5 timer i fly da, men på den tiden så er du nødt til å reise så langt for at det skal være litt varme!

Skrevet

Det går helt fint med 5 timer :) Var Thailand og Sør-Amerika jeg tenkte på med tanke på lang flytid :)

Har vært inne å sett litt på GC via Ving, Star Tour og Apollo, men finner liksom ikke det "perfekte" ;) Er visst litt kravstor allikevel ;)

Fikk høre i sted at det er ikke vits i å ha noe nært stranden siden det blåser og sjøen er veldig kald på den tiden...

Skrevet

Tusen takk for svar forresten :)))

Egypt er ikke aktuelt heller, var der for 4 år siden og aldri mer ;)

HI

Skrevet

Det varierer det altså. Jeg har selv bodd på GC og har badet i deilig vann på den tiden der. Strendene er fulle året rundt!

Sjekk ut gc og Mogan. Det er helt herlig der, men hold deg unna playa ingles og puerto rico hvis du ikke liker masser av turister

Skrevet

Det beste hadde vært om det var et sted som ligner på Kamari på Santorini ;) Stille og rolig plass og helt perfekt for ungene.. Jeg er ikke bereist i det hele tatt.. Har kun vært på Mallorca, i Egypt og Santorini ;)

Leste om Amadores (?) at det kunne vært et fint sted :)

Skal sjekke ut Mogan, tusen takk :))

Skrevet

Amadores er fint nok. Herlig strand og fine strandbarer/restauranter. barnevennlig men litt bratt oppover til hotellene, men ikke sånn at det ikke går an å gå. Buss går også.

Men det er veldig veldig turistpreget altså, ligger ved siden av puerto rico som er full av spillemaskiner og fulle tyskere/nordmenn/engelskmenn, både unge og gamle. Litt sånn danskebåten:) men likevel med litt sjarme:)

Det går også buss inn til Mogan fra Amadores.

Men om du er ute etter et sted som er vakkert, litt stille og rolig, herlig mat og litt spansk så må du gå for mogan..hvis du skal til canariøyene. Eventuellt las palmas, men det blit jo litt mer storbyferie.

Hva med kypros? Jg har ikke vært der selv, men skal ikke det være litt varmere enn de andre greske øyene da?

Skrevet

Maspalomas er fint det også. Herlige strender og mye å finne på. Veldig turistpreget, men det er jo ikke alltid det gjør så mye. Greit når man har med barn at det er mye å finne på:)

Skrevet

Usj blir ikke klok jeg :o)

Men er det ikke kaldt på Kypros i desember da?

Uansett så kan jeg ikke bestille noe før jeg har fått skoleplanen min, så har ikke dårlig tid :o) Men hører gjerne fra andre som har erfaringer med å reise vinterstid :)

Tusen takk igjen :)))

Hi

Skrevet

For varmen sin del duger GC, men ellers er det et småfælt sted, som hadde sine storhetsdager en gang på slutten av 70-tallet. Styr for all del unna Playa del Ingles m. nærområder. Byen Las Palmas er heller ikke et sted for en småbarnsfamilie.

Skrevet

Du har ikke vært noe særlig rundt på Gc skjønner jeg:)

Gc er kjempefint, nydelig rett og slett om man styrer unna de værste turistmaskinene.

Og laspalmas er absolutt fin for barnefamilien, flotte parken og fin strand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...