Gå til innhold

Ren nysgjerrighet ang nattavvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her "tvinget" det gjennom, og hvor mange lot det gå til barnet sluttet selv? Og hvor gammel var tassen når det skjedde?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gikk det egentlig av seg selv når jeg tenker meg om... Jenten min var rundt 6 mnd når jeg i nattemørket oppdaget at nattspisingen gikk mer ut på nattkosing... for hennes del. Som en liten test kuttet vi ut nattammingen natten etter... Da fikk hun heller smokken når hun våknet midt på natten, og det gikk over all forventning! Og dett var dett! :)

Skrevet

hs mente vi skulle slutte da tassen var ca 7 mndr.. det var MYE hyling og skriking.. han ville ikke ha flaske/tutekopp, smokk eller noe annet.. og skrek helt til han fikk pupp.. det ble et jævla styr og han ble bare mer sutrete på dagen for han fikk jo ikke sove.. vi ble også kjempeslitne.. vi bare sluttet å prøve.. så han får fortsatt mat på natt (8 1/2 mnd).. men han har gått fra ca 5 nattamminger til 2.. så virker som han må regulere dette selv.. jeg håper han sover natta igjennom snart.. for jeg savner en hel natts søvn :S

;)

Skrevet

Jeg ga lenge en flaske velling om natta og syntes dette var helt greit, han sov urolig og ga jeg en flaske sov han godt videre. Mange maste om at jeg måtte slutte med dette, så jeg prøvde gi vann, smokk, kald melk isteden men det ble bare styr og jeg følte at han virkelig var sulten, slukte flaska på 5 min. Så jeg tenkte at han trengte mat og slo meg til ro med det. Tenkte jeg skulle tynne ut melken i flaskene sånn at det ble mer og mer vann, men ta dette langsiktig. Så var vi noendager mye ute og gikk feks tur i Oslo som ga mange inntrykk, tiltross for at det da ble surr med maten, var et måltid han ikke fikk disse dagene fordi vi farta rundt, sov han hele netter. Så da tenkte jeg at det var fordi han var sliten. Da la jeg han på eget rom, og etter det har han sovet hele netter. Jeg synes ikke du skal stresse med nattavvenning, det kan jo skje av seg selv og mitt råd er eget rom og mange inntrykk i løpet av dagen.

Skrevet

Dette var et utrolig godt tips!

For idag ser jeg at det har skjedd noe med lillegutt.

Vi har vært ute på farten i hele dag, spist lite. Og han sover i sengen sin fremdeles!

han pleier å våkne etter 3 timer når jeg har lagt han..

Så får vi se hvor lenge han sover inatt...

Men hvis det er en god natt med mye søvn, tror jeg vi må komme oss mer ut og jeg må kutte ut noe av sovingen på dagen. Kanskje den siste blunden? Som ofte er fra 15-16 ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...