Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Stave det med t eller med d? Og hadde dere valgt det fremfor Tobias og Matt(h)ias? Evt hvilken rekkefølge på disse tre navnene?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Har veldig dårlige vibber med den avnet, så jeg liker det ikke. Heller Tobias for min del. Ellers, rent språklig, er vel Mats en norsk form og Mads en dansk....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Mattias kjenner jeg en hel haug med småtasser som heter så det ville jeg ikke valgt, fare for at de blir mange med samme navn i barnehagen.. Tobias er ok, men jeg liker Mats bedre. Tenkte på det selv faktisk, er et koselig guttenavn synes jeg. Ville skrevet det med t.
prebs Skrevet 7. august 2011 #4 Skrevet 7. august 2011 Tøft navn. Ville skrevet Mads. Jeg liker Tobias og Mathias også, men de er mer brukt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #5 Skrevet 7. august 2011 Liker det ikke. Alle jeg kjenner som heter det er snørrunger. Tobias og Mathias er altfor mye brukt. Ville gått for Ernst.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #6 Skrevet 7. august 2011 Har aldri likt det navnet. Syns det er et tungt navn...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #7 Skrevet 7. august 2011 Synes Mats/Mads er et kjempe stygt navn. og jeg fatter ikke at det er så populært her inne for tiden. det har jo aldri vært fint!
☆☆☆ Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 Ville skrevet Mats, fordi navnet blir uttalt med t her jeg bor. Liker navnet slik, er ikke begeistret for det på dansk/sørlandsk, uttalt med d..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Det er et helt ok navn. Jeg ville skrevet det med T. Tobias er finere enn Mattias, men jeg syns begge er litt oppbrukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå