Gå til innhold

Ull- krusedull - jeg blir gal :P


anettepette85

Anbefalte innlegg

Sitter og titter på nett, nøstebarn, barnehuset, krabaten o.l. og prøver å finne ut hva jeg trenger at knøttet skal ha i ull-tøy.

 

Meeen, jeg kan jo ikke detta her. Bør han ha lue i ull eller i ull/silke f.eks? Hva er forskjellen? Votter? Sokker? Strømpebukser? Kjører dere på med bomullspysjer eller ull-pysj?

 

Jeg har 2 bodyer og 2 bukser i ull, henholdvis str. 56 og 62. Bør jeg ha flere, eller er det kanskje greit til å begynne med? Går jo an å ønske seg ull-klær til jul eventuelt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir mitt tredje barn. Mitt første var februar barn og nr to var mai barn. Med nr 1 var det naturlig å tenke ull, men føler at fokuset på ullklær er mye større nå enn for 8 år siden. hadde ikke mye ull undertøy til min lille for 8 år siden. Hadde en del strikke plagg som jeg brukte som 2. lag. Jakker og ullbukser + luer. En liten en som pakkes ned i voksiposer, pledd skinnposer, dyner, trenger ikke så mye ulltøy. Det største varmetaper et hodet og så blir de lett kalde på ben og fingre. har ikke tenkt og handle inn masse ull klær til den lille. En eller to boddyer og en longs, som jeg skal bruke på de kaldeste dagene. Ellers skal jeg lete fram ull jakke og bukse som ligger i en kasse et sted. Fleese isolerer også veldig godt. Jeg synes personlig disse ull-silke palggeneer bahagelig til de nye kroppene.

Jeg går for bomullsplagg når barnet skal være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Ville bare informere om at de har ullbodyer til 79 kr på barnas hus :) Jeg har kjøpt inn en god del så min lille prinsesse har å vokse i. Har også kjøpt billige ullstrømpebukser, sokker og votter på sparkjøp :) Har ikke kjøpt ullpysj, holder meg til bomull inne så lenge vi klarer å ha det varmt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart å roe ned hysteriet i hodet mitt nå angående ull - men skal kjøpe noe. Tok helt av her en liten stund og trodde jeg måtte bytte ut alt av bomull :P Oh the hormones! :D hehe..

 

På barnas hus på nettet? Vi bor i et gammelt, kaldt hus, så må nok satse på ullpysj tenker jeg. Så får jeg kjøpe en del favner med ved :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Enig, jeg blir helt stressa av alt ullsnakket. Men jeg er litt hekta også da, og kommer nok til å kjøpe endel ullbodyer med lang erm i diverse størrelser.

 

Hos Nøstebarn sa de til meg at bodyer i ren ull kan bli litt varmt om sommeren, men at både ull og ull/silke fungere bra om vinteren. Ull/silke føles litt mer glatt mot huden, men varmer også veldig godt.

 

Jeg skal kjøpe denne ullfleecedressen fra Nøstebarn til lillemann. Satser på at han holder hele vinterhalvåret hvis jeg kjøper den i str 62/68. https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Hel-dress-i-ullfleece/

 

I tillegg skal jeg kjøpe finnlandshetter i tynn og tykk ull. Kjekt å ha i vogna, for vanlige luer sklir rundt når de snur på hodet.

 

Ellers har jeg kjøpt et par strømpebukser og ullsokker i ull i de minste størrelsene. Men jeg aner ikke hvor mange jeg trenger av hver type...?

.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...