Ronja&Odin Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 jenta mi på 3,5 år har altid fått rundt 40 i feber når febern har kommet, men vært i ok allmenn tilstand.. nå er hun kjempe dårlig spiser ikke, drikker llite og veldig slapp.. hun prøver og tulle og tøyse litt men merker det suger kreftene vekk fra henne... hun har hatt 40,5 i feber idag, og jeg har fått den ned til 38,6 med paracet nå.. har dere noen tips til hva jeg skal tenke over inatt? ha klart evt... jeg ringer legen i morra hvis hu ikke er bedre men vil være forberedt hvis hu skulle fått no kramper els i natt... på forhånd takk :-)
mamma.for.2♡ Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Vi opplever også at jenten vår får veldig høy feber når hun først får feber. Er visst vanlig blandt småtroll. Ikke lett det... Men det viktigste er å få i de væske. Hvis du er beskymret for natten så ville jeg ha tatt og ringt til barneklinikken der du bor og hørt med de. De kan sikkert komme med noe tips ang hva du bør tenkte over i natt og evt. ha klart... God bedring til småtassen deres!
mamma.for.2♡ Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Fant foressten dette på nettet når jeg googlet "barn med 40 i feber" http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/feber-hos-barn-11048.html
juliogdesember Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 hei. Gutten min har hatt mye feber og vært mye slapp. Han er nå 7 år. Det er vanlig som du sier at barn får høy feber. Min erfaring er at dersom feberen går ned 1 grad eller mere så fungerer paracet. Jeg har regelen at dersom feberen er høy i tre dager kontakter jeg lege for sjekk om det er bakterieinfeksjon som krever behandling. Jeg kontakter lege med en gang dersom feberen ikke går ned nok etter at paracet har fått tid til å virke. Noen ganger har jeg måtte gitt ny paracet etter 4-6 timer pga at feberen har blitt så høy igjen og allmentilstanden så dårlig. Dette har lege sagt er greit når det er snakk om i ett døgn eller to. Prøv å gi så mye drikke som du kan få i henne. mat hadde jeg ikke stresset med. de tar igjen når de blir frisk. Prøv evnt med litt kjeks ol som kan friste. Vi har måtte måle gutten vår om natten når han er syk. han får lett høye feber om natten. Ellers så ligger vi inne hos han og følger med. God bedring.
Ronja&Odin Skrevet 6. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2011 ja som sagt pleier begge mine og ha høy feber, men hun har aldri vært SÅ dårlig som nå før.. derfor jeg bekymrer meg litt.. er alene med dem nå så derfor jeg avventer med og dra til lege til i morgen evt. hun fikk feberkramper da hun var et år da hadde hun 40 i feber, så derfor jeg syns det er veldig ekkelt når hun har 40,5 i feber og er VELDIG utilpass i forhold til det hun pleier.. fikk nå ned beberen til 38,6 og da gikk hun og la seg så får håpe den blir borte i løpet av natta.. ikke noe gøy og se når hun har det så vondt stakkars gullet mitt tusen takk for svar foresten <3
juliogdesember Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 Hei Hadde nok holdt feberen nede dersom hun har hatt feberkramper tidligere. Da hadde jeg gitt ny paracet før den andre hadde sluttet å virke. Ihvertfall på natt, så kan både du og hun slappe litt av. Føler med deg. Skal krysse fingre for rask bedring.
Ronja&Odin Skrevet 6. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2011 ja hun våkna igjen nå og nå er den nede på 37,5 så da håper jeg det holder seg, hun sover inne hos meg i natt så jeg gir henne paracet med engang hvis den går opp igjen... :-)
Gjest Edemuli Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Synes Ibux hjelper bedre som febernedsettende enn Paracet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Sist gang mine hadde fryktelig høy feber og dårlig allmenntilstand var det streptokokk-halsbetennelse.. (for 2 uker siden) Spiste ikke mat, og dårlig apetitt på drikke også, sikkert pga den vonde halsen.
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. august 2011 #11 Skrevet 8. august 2011 jeg har også en jente som har hatt mye høy feber. De første gangene hun fikk høy feber ble jeg ganske redd, men etterhvert har jeg fått lære meg at det er veldig vanlig og som regel uproblematisk. Småbarn får mye høyere feber enn oss voksne. Datteren min har flere ganger hatt feber på over 41 og det høyeste hun har hatt var 41,8 (målt på sykehus). Hun har heldigvis aldri fått feberkramper av det! Det som er viktig når barna har masse feber er å passe godt på dem, sjekke almenntilstanden deres og følge med på at de får i seg drikke. Vi har fått råd om å sove ved siden av jenta eller stå opp og sjekke henne om natta. Da tar vi tempen, ser etter om hun utslett, sjekker om hun er nakkestiv og at vi får god kontakt med henne. Terskelen er alltid lav for å kontakte lege når hun har høy feber. Ønsker god bedring til feber-jenta di!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå