Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Nå som vesla ikke sover på dagtid lenger, og er i barnehagen de fleste dager, så ser vi at behovet for en solid vogn egentlig forsvinner. Men vil gjerne ha noe, så lurer på å selge vognen og kjøpe en trille i stede. Noen som kan anbefale en? Min kriterier: Den må ha kalesj Ryggen må kunne legges ned Ryggen bør være lang nok til at 2-3 åring ligger greit nok behagelig i den (tenker på til ferie hvor barnet gjerne sovner i den på kvelden) Den må være grei å trille Lett å slå sammen Lett i vekt Ikke dyrere enn maks 1000 kr Håper noen har noen erfaringer du kan dele? :-) Trillen vil ikke bli brukt så veldig mye uansett, men greit at den ikke bare er til irritasjon når den brukes.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Vi hadde en trille fra før og har solgt hovedvognen for flere måneder siden. Jenta er like gammel som din. Vi har TFK bugster, men den er jo dyr. Men god. Syns ofte de billige trillene er vonde å kjøre. Har hørt brio sitty er god, men den har ikke kalesje. tror jeg. Kanskje greit å bare beholde vogna den lille tida som er igjen? Ikke så lenge igjen med vogn bruk uansett nå.
Fire småtroll Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Vi har Carena Easy til 2 åringen vår. Blir stort sett bare brukt på dagsturer som når vi var i legoland i sommer o.l. Den er ikke veldig god å trille, men med hjulene fastlåst går det helt greit. Ungen selv er veldig glad i den, hun både sitter og ligger godt i den. Vi kjøpte den på en kampanje og betalte vel 600 kroner for den ny...
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. august 2011 #6 Skrevet 6. august 2011 Ikke kjøp Carena Easy, men mindre du vil ha ei vogn du må smøre hjulene hver gang du bruker den. Maclaren techno er god. Koster litt penger, men brukt kan du vel få den for 1500. Er veldig fornøyd med zero2four vogna mi ihvertfall.
mamma.for.2♡ Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 Vi har kjøpt BabyJogger City mini.Er litt dyr da, men veeeeeeeeldig fornøyd med den! Kalesjen er genial, med 3 ulike posisjoner og små vinduer så du lett ser barnet når det sitter under "tak". Barnet kan legges 150°. Grei å trille med svingbart fremhjul. Og sist men ikke minst: Utrolig enkel å slå sammen! Kan gjøres med én hånd til og med! Love it!
petite fleur Skrevet 7. august 2011 #8 Skrevet 7. august 2011 http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/zero2four-venezia.html?manufacturer_id=27 Anbefaler denne, men den koster 200 kroner mer enn maxprisen din da :-) Kalesjen har glidelås og ekstra tøy under der slik at den blir dobbel så stor, veldig kjekt ved sterk sol eller regn. God å trille, lang rygg (hadde 3-åringen min oppi der på ferien hvis minstemann ikke brukte den), god plass under. Utrolig lett å slå sammen og slå opp igjen, liten og lett. Kjøpt på Barnas Hus.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2011 Takk for tips :-) Carena har jeg hatt før, i tvillingversjon, og var ikke fornøyd med den, så vet ikke helt med det merket. Skal kikke på de andre dere har lagt ut, og ta en titt i butikkene her også. Er så heldig å ha 3 ulike butikker med barneutstyr bare i 10 min gangavstand fra hvor jeg bor. Bare greit å vite noe om dem på forhånd også, alle ser jo fin ut når de står i ro i en butikk ;-) 200 kr over maksprisen går nok bra, men når de er oppe mot 2000 kr blir det for dyrt. Heller en litt dårligere trille da, den vil ikke bli brukt så kjempemye uansett. Vampyrene: Vi har så utrolig liten gang der vi leier, så vil gjerne kvitte oss med vognen. En trille kan vi ha sammenslått inne i skapet, og da frigjør vi mye gulvplass i gangen. Dessuten vil vi få mer for den nå enn om et år, og jeg vil ikke drasse med meg en så stor vogn utenlands (skal sydover neste sommer i noen uker).
meg & to små vampyrer Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Ok. Vi også har liten gang, men den gamle vogna tok ikke mer plass enn en trille uansett, så sånn sett så er det anerledes for oss. Lykke til med jakten da! I dag har vi faktisk gått en times tur i 2åringtempo uten vogn. Tipper minstejenta slutter med vogn i tidligere alder enn eldste her:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 8. august 2011 Noen som har en 4ME trille? Den til ca 700 kr? Etter en runde i dag endte jeg med denne, men vet jo ikke noe om den. Håper den er bra ;-) Den var i hvertfall en av de lengste i ryggen av paraplytrillene, med ok kurv under, ble bitte liten og smal sammenslått, kunne legges ned, hadde helt grei kalesj, og kunne slås opp og ned med en hånd og en fot. Grei å trille, verken mer eller mindre. Men har jo ikke prøvd den med barn i, eller ute på tur da. Håper bare den er like ok som den virker...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 8. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2011 Ser slik ut: http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=959087&b_kid=913212
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå