Gå til innhold

Tips mot UVI


frk-fryd

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre masse erfaring med UVI (urinveisinfeksjon) og blærekatarr og hadde det også i forrige svangeskap. Så tenkte jeg kunne dele litt erfaring. Jeg har prøvd tranebærkapsler, drikke mye vann, tisse etter sex osv. Det som fungerer aller best for meg er å ha appelsinjuice tilgjengelig. Når jeg kjenner antydning til at det kommer, drikker jeg et svært glass appelsinjuice (4 dl) på morgenen. Deretter venter jeg opp mot 1 time (i allefall 20 min) før jeg drikker eller spiser noe annet. Det fungerer også dersom jeg allerede har begynt å få vondt, men da må jeg kanskje også ta på kvelden og i flere dager. På kvelden spiser jeg kveldsmat noen timer før jeg legger meg og tar så et stort glass appelsinjuice rett før sengetid. Etter jeg har blitt flink med dette, har jeg ikke trengt antibiotika for dette på lang tid.

 

Obs fungerer aller best med Tine sin juice. Den gule pakken i kjøledisken. (heter kanskje Sunniva...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tidligere (før jeg ble gravid) vært plaget med UVI, men da jeg var på min første kontroll 7+1 hadde jeg ikke merket noen ting. Jeg leverte en urinprøve og noen dager etter ringte de fra legekontoret og sa urinprøven hadde påvist UVI og sendte meg resept på pencilin.

Har ikke vært borti tidligere å ha UVI uten å kjenne noe som helst, men leste et sted at man som gravid ikke alltid kjenner noe.

Litt skummelt å ikke ha noen symptomer på det når en vet at det kan føre til problemer med nyrer og at et foster kan skades om det ikke behandles, men er glad for at man på kontrollene videre også skal levere urinprøve så får man sjekket det opp med jevne mellomrom.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket billig-jucie mot uvi, og det fungerte også veldig bra.

Drakk en god del mer enn deg, kanskje opp mot en liter i løpet av en time, .

 

Tok knekken på uvi, men urinen ble så sur at jeg fikk sopp istedet, men det var bare utvendig så det var over etter et par runder med canesten kremen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...