Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 får man det hvis utdanningen man skal ta er 75 prosent?får man like my i utdanningsstønad som overgangsstønad? skattefri?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 om studieprosenten er 75 % får du 75% utdanningstønad, utdanningsstønadet er ikke like mye som OS nei, det er dekning av studiepenger og bøker..
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 ok.hu på nav sa det var like mye ho... hm....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Det er ikke like mye som overgangsstønad... varierer hvor mye du trenger. Nav sa til meg de dekket skolebøker,men vi får skolebøker på skolen men trenger laptop så jeg fikk støtte til laptop også siden jeg ikke hadde det.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 6. august 2011 #6 Skrevet 6. august 2011 Nei det er ikke istedefor lånet.. =) Det vil jeg tro du trenger i tillegg.. men jeg regner med du har rett på overgangstønad og om du får utdanningsstønad....?? og da er det ikke sikkert du trenger lån og stipend.. Her kan du lese om utdanningsstønad: http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Utdanningsst%C3%B8nad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 har hadd overgangsstønad i 3 år. kan ha den i 2 år til under utdanning fikk jeg beskjed om. men da sa de at de var det samme som os, bare at d heita noe annet. aner ikke
Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #8 Skrevet 6. august 2011 Utdanningsstønaden er i tillegg til overgangsstønaden Og det er riktig som de over her sier at det går til bøker, semesteravgift og eventuelt reisepenger.. Og du får det kun om det er nødvendig utdannelse, har du utdannelse fra før får du ikke om det ikke er omskolering..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå