^mini^ Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Hei! Jeg begynte så vidt med grøt til mini rundt 4mnds alderen siden vekta gikk sakte opp. (HS sa jeg skulle begynne) Nå spiser hun en liten porsjon av den til kvelds. Har gitt henne litt banan på dagtid og det syns hun er godt. Men så lurer jeg på hva er veien videre for å gi mer mat? Hva og hvor mye? (når) Har tenkt på grønnsaksmos til middag og grøt til kvelds.... høres det ok ut for dere som har erfaring med dette fra før?
Gutt 08 Jente11 Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Høres veldig greit ut det! Gulrot + potet + grønnsaksvann er en god start. Vi brukte også brokkoli tidlig, men gulrota var nok favoritten. Du kan putte bittelitt olje i maten også. Middagen til de små bør kanskje være tidligere enn vår middag, sånn en gang mellom 12 og 15, men her bestemmer du jo selvfølgelig helt selv. Kommer jo ann på når hun legger seg om kvelden selvfølgelig. Etter middagen er innført kan du jo innføre et grøtmåltid til på formiddagen kanskje. Lykke til!
kinaputten Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 her er noen oppskrifter på hjemmelaget mat http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/04/hjemmelaget-baby-mat.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå