FrøkenKnallkul Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Jeg oppdaterer statusen min på Facebook 1-5 ganger pr uke (sånn ca) og skriver da om ting som betyr noe for meg og gjør meg glad og lykkelig. Jeg ønsker at familie og venner skal se at jeg har det bra og er fornøyd med livet. Har aldri ment å skryte. Nå på sommeren er min store lidenskap å gå i fjellet. Etter en fjelltur kan jeg finne på å oppdatere statusen om hvilket fjell jeg har vært på og hvor fint det var. Har jeg gått turen sammen med min mann skriver jeg kanskje det også, omtaler han ofte som "min kjære mann" - for det er jo det han er. For meg er slike turer toppen av lykke og det ønsker jeg å dele - har hele tiden tenkt at det må være trivelig for familie og venner å se at jeg har det godt i livet mitt. Har aldri ment å skryte av hvor sprek og flink jeg er, men skjønner jo nå (etter diskusjonene her inne) at noen kan oppfatte det slik? Dersom jeg ser statuser hvor folk har trent, vasket hus, bakt brød osv tenker jeg at dette gir disse folkene en god følelse og kanskje er med på å gjøre dem lykkelige. Og hva er vel bedre enn det? Jeg ønsker iallefall at mine venner skal ha det bra med seg selv
tìme'em Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Nei, sånn tenker jeg aldri. Verste som finnes er folk som syter (ikke at jeg har så mange av de på FB). Jeg synes det er kjempehyggelig med positive statusoppdateringer:-)
jordbærsjokolade Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Det er vel helst de som oppdaterer hele tiden som noen finner irriterende. Jeg blir ikke irritert, men syntes det blir uinteressant etterhvert (når statusen oppdateres hver annen time)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Det kan irritere meg når noen f.eks. bare oppdaterer når de trener (grenser for hvor spennende det er...) eller bare politiske meninger etc. Hadde en på facebook som bare kom med sitater fra politiske partier enn det han holder med og motsa disse. Utrolig slitsomt og jeg "blokket" han. Selv skriver jeg jo mye om barna, men det er ikke så rart når de opptar mesteparten av livet mitt siden jeg har tre barn fra fire år og nedover. Skriver om morsomme ting de sier og gjør etc, kan jo sikkert virke skrytete det også hvis man tenker sånn! Skriv det som betyr noe for deg, du, oppfattes det som skryt er det ikke ditt problem men den som leser sitt problem... ;-)
Bettybu Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Jeg syns det er greitt nok, bare det ikke blir for ofte,, Slettet en "venn" som hele tiden kun la ut fotballoppdatering og hvor godt hans lag var..Og rakket ned på andre sitt favorittlag, og som slettet meldinger fra folk som likte et annet lag og skreiv det på kommentatfeltet hans... Elles liker jeg ikke en nieses "seksuelle" kommentaren om andre venninner, (selv om venninen vet om det, ifølge niese (18 år)... ) Ala, "katrine er en hore.". Sånn egentelig tull, men som ikke nødvendigvis er så morsomt... Folk som oppdatere når man vet de er på jobb, ja når man ser at det ikke er pausetid.. Noen skriver om hvor kjedelig det er på jobb...og arbeidgiveren/kolleger er "venn"!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2011 #6 Skrevet 6. august 2011 Jeg er vel en av dem som synes det er litt kjedelig med mange slike type oppdateringer på FB. Jeg opplever dem ikke som skrytende, men det kan bli for mye rett og slett. Helt greit å oppdatere med slike ting innimellom, det er bare koselig, men noen skrive samme type oppdateringer omtrent daglig, eller flere ganger daglig. Og alt like sukkersøtt uten den minste humor eller snert. DA synes jeg det blir litt snålt. Så for meg er det vel mye frekvensen som avgjør hva jeg synes er skrytende eller kjedelige FB statuser, ikke nødvendigvis innholdet. Aller best liker jeg oppdateringer med humor og/eller snert i. Er enig med deg i at det er hyggelig å bli oppdatert med hva venner driver på meg, men hadde jeg hatt deg som venn og lest 5 oppdatering fra deg hver uke der alle var i duren "Vært på xx-fjellet i dag, det var helt nydelig", så må jeg innrømme at jeg synes det hadde vært litt...tja...vet ikke om skrytende er rett ord. Kanskje mer kjedelig. Greit å variere litt. Kanskje heller ta med en liten morsom detalj fra turen enn bare en platt oppdatering? F.eks "Så vet man det. Ikke gå ut på stenene over vannet ved xx-fjellet, man kan faktisk risikere å bli våt på bena! *huske å ta på bedre sko neste gang*", eller "kult, de har faktisk sauer på xx-fjellet!". Så blir det litt mer variasjon, men du får fortsatt med at du har vært på et fjell.
Ugl@ Skrevet 6. august 2011 #7 Skrevet 6. august 2011 Vil tro at de som er negative til slike statuser kansje er litt misunnelige. Synes det er mye hyggeligere å lese slike positive statuser, enn negative :-)
Ugl@ Skrevet 6. august 2011 #8 Skrevet 6. august 2011 Statuser med litt humoristisk vri er bra. Det samme er statuser der man gir info som kan være av interesse for andre kjente.
AlmaN Skrevet 8. august 2011 #9 Skrevet 8. august 2011 Ja det er hyggelig, men ganske kjedelig. Får du noe særlig respons på FB på dette du legger ut da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå