ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 6. august 2011 #1 Skrevet 6. august 2011 Jar en gutt på 3,5 mnd(4 mnd den 18) Han er en stooor gutt på 7,6 kg og 68 lang! Fullammer han nå, men merker når kvelden kommer og han spiser så blir han ikke mett. Han suger og suger, men det er jo forbaska lite melk. Har pumpet og prøvd nesespray. Men di siste kveldene har heg tilbudt han puppen, så ei flaske med NAN , 200 ml som han sluger rått, og blir stor fornøyd med det!:-) - men spørsmålet er da grøt. For ei helsesøster sa vi kunne gi grøt fra 4 mnd( noe vi gjorde med eldste jenta) mens ei annen ei sa 6 mnd før grøt. Tidlig begynte dere da?? Han er fornøyd hele dagen og legger godt på seg på bare melk, så da sa hun ene jeg ikke trengte å begynne med grøt ennå.. Og skjønner jo og det!;-)
El1 Skrevet 6. august 2011 #2 Skrevet 6. august 2011 Jeg begynte å gi sønnen min velling da han var 3 1/2 mnd. Ikke fordi han var tynn men fordi han var sulten. Du kan jo prøve det. Jeg begynte med grøt på skje noen dager før han var 4 mnd.
Ane Elise Skrevet 6. august 2011 #3 Skrevet 6. august 2011 Ja, det anbefales at man fullammer ungen til de er 6mnd gammel, men det betyr ikke at det skal gjøres til enhver pris hvis ungen er sulten hele tiden. For min del så begynte jeg så smått å gi nurket litt smaksprøve av grøt da han var 4mnd og 3 dager gammel, etter hvert ga jeg halvposjon til lunsj og til kvelds, resten av dagen gikk det kun mm. Nå er nurket 9mnd gammel, og jeg ammer han fortsatt selv om han får 4 fast føde måltid om dagen. Ellers så kan du som nevnt lenger opp, begynne med velling (uttynnet grøt). Lykke til!
Flaggermusa Skrevet 6. august 2011 #4 Skrevet 6. august 2011 Gi han grøt du Her begynte vi nå småen var 3 mnd og 3 uker. Da begynte han plutselig å våkne kl 22-23 istedet for kl 03-04 så det var tydelig at han ikke ble mett på bare melk. Og vips så sov han til kl 05-06 Bare husk å ta det sakte, tarmene må venne seg til å fordøye noe annet enn melk og småtten må venne seg til konsistensen av grøt. Noen skjeer de første gangene også øke etterhvert Men husk at selv om du gir grøt så skal du ikke kutte ut melka. Han må ha begge deler.
line3mann Skrevet 6. august 2011 #5 Skrevet 6. august 2011 Hei. Jeg hadde begynt å gi han grøt. når jeg fikk førstemann for 11 år siden stod det fra 3 mnd på ris og maisgrøten ikke 4 som det står nå. Jeg kommer til å begynne å gi gutten min noen skjeer med grøt når han er tre mnd, tror ikke det gjør noe . Merker fort om barnet ditt får vondt i magen osv. Jeg sier ikke noe til de på helse stasjon for de liker ikke det. Andre mann min spiste en stor tallerken med grøt når han var 4 mnd og var så fornøyd. Lykke til. Stor klem fra emg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå