Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er lille Elias 7 månder gammel og i dag skal han døpes.

Vi skal ha bryllup samtidig,så det er litt små stress. Men det går vel.

Han har blitt så stor,vet ikke vekt og lengde. Men han er ingen liten baby tass. Han har fått 3 tenner,snur seg fra rygg til mage,står opp på alle 4.Men han kommer ikke lenger,står bare å jynger.

Spiser 2 grøt måltider,middag og vi holder på å spise brødskive.Ikke alltid populært.

Hvordan er deres 7 månders nurk?

Ha en strålede dag videre!!

Det skal jeg ha:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, lykke til med alt! Og gratulerer med dagen. Sønnen min er også nettopp blitt 7 mnd. Han ruller rundt, sitter nesten selv, elsker å se på tv, er begynt å bli litt trassig sånn wræl når vi legger han på gulvet men så ser han lekene og begynner å leke. Også skal han helst se på en mobil, og gråter når vi tar den vekk. Han er også begynt å gråte når vi setter han i spisestolen sin, så vi prøver å finne ut hvorfor. Han veier 10 kg, veid han hjemme for vi skal ikke på 6 mndkontroll før om 2 uker... Hehe... Litt i seineste laget. Han har to tenner. Også forflytter han seg mye på gulvet, så nå må vi sette opp trappegrind. Spiser to grøtmåltider, middag, 1 brødskive og en flaske velling. Han elsker kjeks, kavring og fruktnettet. Han roper mamama og papapa. Også hoster han masse når han vil ha oppmerksomhet. Idag skal vi bade ute i blastbassenget hans. Han bruker 74 i klær og sover på eget rom uten måltid om natta, nettopp fått til det.

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen til dere alle 3!!!

Snuppa her er også akkurat fylt 7 mnd. Veier 10,2 kg og er 72 lang:-) Hun spiser også både grøt x2, middag, frukt i nett og mos og holder på å lære brødskive. Middag har aldri vært noen favoritt.// Brød og alt vi putter i munnen synes hun er kjeeempespennende men brekker seg stadig når hun svelger he he. 2 tenner nede er kommet for en stund siden og nå plages hun veldig med de oppe. Ser de står å sprenger ut.. Derfor er det så som så med nattesøvn om dagen- gjeeeesp... Ofte netter som hun er våken en gang i timen... Sover på eget rom og har sluttet å spise på natten. Ruller rundt begge veier- gjerne mange ganger samme veien så hun kommer seg bortover! Står på alle 4 og blir kjempesint fordi hun ikke kommer videre.. Tålmodigheten er ikke lang når det gjelder det meste, men er nok mye grunnet tennene og dårlig søvn i perioder. Også kuttet ned fra 3 til 2 dupper ila dagen men noen ganger er det morgen 05 (>sukk) og da må det bli 3... Hun sier ingen ord enda men "prater" masse og smiler og ler:-)

Skrevet

Frøken her ble akkuratt 7 mnd, veier 7,7 kg og er 68 cm lang. Flyttet inn på eget rom for en uke siden med stor suksess, og sover nå fra 20.00 til 08.00. Har pleid å få en flaske rundt 23.00-tiden, i natt var første gang uten og det gikk knirkefritt det også. Spiser grøt og middag, MEGET glad i det sistnevnte! Fruktmos og frukt i nett går også ned på høykant. Fått plukke på litt brødbiter og var visst ikke dumt det heller.

Her skjedde alt i en rasende fart, snuppen har vært veldig mye sinna frem til hun var 6 måneder, i løpet av tre uker fikk hun to tenner, lærte hun seg å åle, sette seg i krabbestilling, sette seg opp og bli sittende og heise seg opp etter ting og bli stående leeenge. Og da fikk jeg jammen en ny unge. Så tror frøkna her var veldig frustert før. Nå den siste uke har hun begynt å beherske krabbingen ordentlig. Mye babbel av typen "dædædæ". Og etter å ha vært en 30 minutts baby mht til dagsovingen har det plutselig blitt orden på det også etter at hun begynte å sove kun 2 lurer om dagen. Så ganske behagelig å ha en liten solstråle nå etter å ha hatt et rasende lite lemen i seks måneder:P

Skrevet

Her er sovingen også blitt helt utrolig bra. Jeg holdt på å bli gal av 30 minuttssovingen men nå sover han noenganger 90 minutter! Også er det et par dager i uka han kun sover en gang. Bedre med en lang gang enn 2 små, så det er greit. Ellers pleier han sjelden sovne før kl 21, vi legger han 20. Håper etterhvert at vi kan legge han kl 19.

Skrevet

Jenta mi er også 7mnd akkurat i dag:) Morro!

Hun er ei aktiv lita frøken, men har ikke helt forstått hvordan hun skal komme seg avsted enda... Hun ruller begge veier, snurrer rundt på gulvet, og rygger masse. Hun kan komme seg ca 5cm frem, men da bruker hun mest tærne til å dytte fra med. He he... ganske morro å se på. Hun prøver også å dra seg opp i stående etter alt hun finner, men går ikke enda heldigvis. Hun har ikke helt forstått hvordan hun skal opp i krabbestilling, men når det skjer tror jeg hun kommer til å reise seg også. Vi venter i spenning:)

Hun er glad i fast føde, og bruker melka mer og mer bare som tørstedrikk. Hun brekker seg lett, så brødskive er foreløpig bare lekemat:)

Hun er ikke akkurat et sovedyr, og de siste par nettene har hun vært lys våken fra 01.00 til 03.00. Ikke så morro... Hun får ikke melk om natta, men lurer på om det er grunnen til at hun er så våken. Hadde aldri dette problemet da jeg ammet om natta.

Vet ikke helt hvor stor og tung hun er, men tror hun er ca 70cm og veier ca 9kg. Ei stor og god jente:)

Skrevet

for en stor dag! Gratulerer!

Her har lillemann også blitt stor gutt. Han var ingen kjempe da han ble født, men var for et par uker siden 9,1 kg og 71,5 cm lang.

Han er veldig sosial med andre barn med hele sitt vesen.

Han spiser 2 grøtmåltider og middag, holder på å innføre et 3. grøtmåltid.

Pupper mye enda, så ofte han vil. Spiser det jeg lar ham smake på, og har begynt å klare å svelge litt biter.

Han aker seg rundt i sirkel, ruller fint fra rygg til mage, stiller seg opp på alle 4, men legger overkroppen ned igjen og dytter med knærne.. he he..

Han har lært seg å klappe og å vise hvor stor han er (strekke opp armene)

Det største i verden for tiden er når storebror setter seg ned og leker med biler ved siden av ham. Er så fantastisk å se beundringen i øynene hans.

Han begynte i barnehagen den 1. august og skal gå 60 % fordi mamman ikke har fast jobb og er lærer, og da må hun søke jobb fra august. (Er hovedforsørger og kan ikke ta permisjon uten lønn til januar) Men så lenge pappan ikek har jobb så skal han bare ha 3-4 timers dager i barnehagen. Og han kan gå 60% helt til neste høst.

Tilvenningen går ganske fint. Men han vil ikek ta flaske. Jeg har innsett at så lenge han får MM morgen, ettermiddag, kveld og natt, så skal han nok klare seg.

Morsomt å lese om deres smånurk også.

Skrevet

Jeg har alltid vært litt imot sammenlikninger og følt men det kan jo ikke sønnen min osv men nå synes jeg det er kjempeinteressant! Blir gøy å høre hva som er skjedd om en måned! Vi øver også på klapping og hvor stor, men det funker ikke helt enda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...