Gå til innhold

Noen som har født prematurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall når og hvorfor? Og hvordan er det gått med de små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.. Min datter ble født i uke 30. Var sannsynligvis det at jeg røkte, hadde stressende jobb og altfor mange tunge baller i lufta i tiden før jeg fødte. Jobbet fulltid i småbarnsavd. i barnehage, holdt på å flytte, ta førerkortet og ting fungerte ikke mellom meg og kjæresten.

Ingenting var galt med hverken meg eller barnet, det bare ble sånn. Hun veide akkurat så mye som fostre i uke 30 skal gjøre. Ellers var jeg frisk helt fra begynnelsen til uke 30.

Etter 8 problemfrie uker på sykehus kom vi oss hjem. De første månedene gikk helt greit, helt til sykdommene startet fra jenta var rundt 7 måneder gammel. Hun fikk noe som lignet på brennkopper, men som 2 måneder etter viste seg å være neglesopp (var enda ikke gått bort, og vi var utallige ganger hos legen). Så ble hun kurert for det og ble småsyk igjen. Ble frisk fra det igjen, så ble hun kraftig syk i begynnelsen av mai. Diaré og oppkast rett før ettårsdagen. Nesten sykehusinnleggelse. Hun ble frisk, men så syk igjen rundt 20. mai, da med lungebetennelse. Da var det rett på sykehus. Hun ble frisk fra det, men så fikk hun løs mage (ala diaré avføring) og det har nå vart i snart to måneder... Legene vet ingenting, så jeg tok affære og sluttet med kumelk uten å rådføre meg med legene på legekontoret. De vet absolutt ingenting om premature barn eller om allergier!

Så nå går det egentlig ganske ræva. Jenta er jo blid og glad, men bæsjer løs avføring rundt 4-5 ganger om dagen. Er redd hun har glutenallergi og vurderer å ta en telefon direkte til sykehus istedetfor å surre rundt på idiotiske legekontorer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...