Gå til innhold

Når regnes overtid fra?


MaybeBaby *12.08.11*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Egentlig det jeg trodde og. Har termin 12.08 og ser fra et ark jeg fikk etter den ord ul på Riksen at overtid er fra 24.08. Derfor jeg ble litt forvirret. Et svangerskap er jo 40+/-2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. 40+2 er et svangerskap,så du skal sikkert på overtidskontroll den 24/8 :)

Vi som skal føde på St.Olavs skal på overtidskontroll 1 uke etter termin :) Håper jeg slipper og gå sååå lenge! Jeg er klar nå og kun 10 dager til termin :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på overtidskontroll en uke over jeg å, men siden alt var så bra, og jeg var så moden ville ikke JM sette igang, hun mente det ville løse seg selv og at det var det beste. Så litt frustrerende å våkne i dag og ingenting har skjedd. samt tenke at jeg kunne blitt satt i gang i går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehus, lege, jm snakker om overtid når man har gått 2 uker over termin. Altså etter 42+2. Er det som står på det blå skjema også.

Men sånn på folkemunne snakker man om overtid etter termin.

Jeg hadde termin på torsdag så sier jeg er 2 dager på overtid nå. Selv om det medisinsk sett ikke er riktig...

 

På Riksen får man som oftest overtidskontroll ca 9-10 dager etter termin og settes igang ca 12 dager etter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overtid er når du har passert 42 uker.

 

Dager etter termin er dager etter termindato.

Det er helt innenfor normalen å føde to uker før og to uker etter termindato.

 

Men på folkemunne liker vi å si overtid etter passert termindato, selv om det egentlig ikke er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...