Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Har ei jente på 4 uker som vanligvis har bæsjet nærmest Etter hver amming. Nå har det gått 3 dager uten hun har bæsjet og jeg merker hun blir mer og mer urolig, og det virker som hun har vondt, spesielt etter amming. Hun har masse luftavgang. Noen som har tips eller erfaringer om noe jeg kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Gi litt maltekstrakt, da kommer det med engang!
Regina Phalange Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Hei! Fullammer du, eller gir du mme også? Hvis du fullammer er det ikke unormalt at det kan gå opp til 10 dager mellom hver gang de bæsjer. Gutten vår bæsjet flere ganger om dagen frem til han var 5 uker. Etter det har han kun bæsjet hver 4. eller 5. dag. For å forhindre luftsmerter har jeg drukket fenikkel te, og også gitt ca 2.5 ml avkjølt te 2 gg om dagen direkte til baby. Men om ammer og gir mme i tillegg, ville jeg hatt litt maltekstrakt i mme.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Jeg fullammer så maltekstrakt er nok ikke aktuelt. Da prøver jeg fennikkelte, for tydlig at hun har luftsmerter! Takk for tips. :-)
lillemy_85 Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Jeg fikk beskjed på sykehuset at frem til babyen er ca 6uker, skulle de ha avføring minst en gang til dagen, mens etter 6 uker kunne det gå en uke uten at det var noe problem. De tipset meg om å gi babyen sviskesaft, altså bare kjøpe svisker, legge dem i vann, la dem ligge noen timer og gi litt av vannet etterpå i en sprøyte f.eks. Det kunne de visstnok få fra de var nyfødte! Funket for frøkna mi ivertfal, verdt et forsøk :-) Syns det fungerer bedre enn malt, for oss ivertfall! lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå