vetra Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Har nå sett Cars 2 med min 5 åring. Er i utgangspunktet ganske avslappet til det meste, men reagerte sterkt på filmen. Mens første Cars film både hadde en relativt god moral og stort sett myke klipp, inneholder Cars 2 mye vold med skyting og bomber og mye mye mer. James Bond i bilutgave. Til dere som har barn i samme alder som meg, tenkt dere om før dere ser filmen med de. Jeg tror anbefalt aldersgrense er 7 år, det tror jeg at jeg ville ha fulgt. Kjempe synd, for her i huset er vi store fan av Lynet og gjengen.
Tamerara Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Sier meg veldig enig her! 4 åringen min som elsker Cars likte seg ikke på kinoen i dag. Likte den ikke jeg heller.. ALT for mye vold for å være en barnefilm.
2 gutter og 1 jente Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Jeg er enig i at den var en del mere actionfyllt enn den første, men jeg syntes ikke den var så ille da. både fireåringen og treåringen her i huset syntes den var super. Vi så den hjemme da, så den blir jo sikkert skumlere på kino...
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Så den hjemme,hvordan? Trist å høre at filmen vekker slik oppmerksomhet, her har vi gledet oss lenge og både han på snart 2 og han på 5 er skikkelig biler fans, spesielt minstemann, men kan den sees hjemme er jo det sikkert mye bedre, og da kan man jo også skru av... Traileren på nett viker ikke så ille som dere beskriver da..
Kamomille Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Det er 7-års grense på denne - med god grunn. Man må være 4 år for å se den på kino, så 2-åringen din kan du ikke ta med deg....... Vår 4-åring synes ikke så mye om filmen i dag:(
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Jeg har ikke sett denne filmen og hadde ikke planer om det heller, ettersom mine på 7 og 4 er litt ferdig med Cars filmer og div i det hele tatt... Men jeg ser og hører flere (venner av oss også) som vil ta med 2 åringer til å se den og med en 7 års grense skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor en på 2 eller 3 skal se den!!! Vår 4 åring har nettopp fått lov å begynne å se enkelte 7 års filmer på sin bittelille tv hjemme (vel og merke at jeg VET den er OK å se-vi foreldrene ser filmer først) Mulig jeg er veldig streng på slik, meb en aldersgrense er og blir en aldersgrense..... selv om det "heter seg" at det er anbefalt aldersgrense... det ER jo en grunn til denne grensen eller??????
Libido- Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Er vel bare å laste ned fra piratebay ;-) Men det er vel bare kino opptak som ligger der enda, siden den ikke er utgitt på dvd. Og om du får finner den på norsk er vel også et spørsmål, så kort tid etter premieren.
2 gutter og 1 jente Skrevet 6. august 2011 #8 Skrevet 6. august 2011 gubben lasta den ned fra nett...jada, sikkert ulovlig og greier...men uansett det var nå slik vi så den da
Gjest Yunie Skrevet 7. august 2011 #9 Skrevet 7. august 2011 Vi så den på kino igår, jeg og fireåringen og en venninne og hennes fireåring. Javisst er den voldelig og actionfylt men det lot ikke til at barna likte den mindre, jeg likte den godt. Ser du noengang på cartoon network? Der er det mye mer vold. dette var en fin film.
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. august 2011 #10 Skrevet 7. august 2011 Vi var å så den igår, var flere som var under 4 år der også. Etter å ha lest her inne trodde jeg filmen var grusom, men 4åringen vår koste seg, og syns ikke den var skummel. Signerer forøvrig Yunie her, det som går på cartoon er verre! Og for et språkbruk det er på "barnetv" om dagen. Takke meg til cars da
Stellamortilgutt Skrevet 7. august 2011 #11 Skrevet 7. august 2011 Uff da...Vi skal med vår 4 åring i dag, og vil absolutt ikke hvis det den er så ille som den høres ut på denne tråden. Synes alle den er ille?
Monajenten Skrevet 7. august 2011 #12 Skrevet 7. august 2011 Vi så den i går med 4-åringen og 7-åringen, og vi ble skikkelig skuffet alle fire. Egentlig ikke fordi den var skummel, men fordi den var elendig i forhold til eneren. Da vi spurte etterpå om de syns den var gøy, var svaret fra 4-åringen at den var alt for lang. Han har vært masse på kino og sitter alltid i ro, men denne var kjedelig. MEN det er vår mening da;-)
Stellamortilgutt Skrevet 7. august 2011 #13 Skrevet 7. august 2011 Vi har nå laget oss "kino" hjemme, så støtter derfor ingen dårlig og for voldelig film. Gutten min er nå storfornøyd, så da savner ingen Cars.
Libido- Skrevet 7. august 2011 #14 Skrevet 7. august 2011 Synes den var kjempe morsom vi =) Litt skyting på tegnefilm har vel aldri skadet noen =)
Lammelåret Skrevet 8. august 2011 #15 Skrevet 8. august 2011 Dette synes jeg om filmen: http://lammelaartanker.wordpress.com/2011/08/07/cars-2-en-animert-actionfilm-for-storre-barn/ Konklusjon: Ikke ta med barn under sju år, de er for små.
Sol Skippertaksdronning Skrevet 8. august 2011 #16 Skrevet 8. august 2011 Skal avgårde på kino om et par dager med seksåringen og se denne. Hører mange her ikke liker den, men her i huset gjør vi det sånn at vi hører hva andre sier, ser filmene selv og gjør oss opp en mening etterpå. Poden her vil se den, så da drar vi og ser den da
Lammelåret Skrevet 8. august 2011 #17 Skrevet 8. august 2011 Fortell oss hva dere mener om filmen når dere har sett den, da!
BellaSuz Skrevet 9. august 2011 #19 Skrevet 9. august 2011 Vi hadde med 3 åringen på kino, og må si jeg ble litt sjokkert over all skytingen. Hadde selvfølgelig ikke fått med meg at det var 7 årsgrense, da jeg regner med den ville være sånn ca i samme sjanger som nummer 1, og den var jo veldig fin! 3 åringen ble redd og ville ut av kinoen,- og syntes den var lang! Må si meg helt enig, hadde jeg visst om at det var så mye skyting i den, ville jeg aldri tatt med meg treåringen på denne filmen. Jeg er som HI,- ganske avslappet til det meste, men her reagerte jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå