Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Hun som skal være forloveren min viste frem den nyinnkjøpte kjolen sin i dag. Den var veldig fin, men den er skikkelig knallrød (ikke mørkerød, bare rød...med et lite hint av oransje). Hadde dere sagt noe eller bare synes det var greit?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Hun må for all del gå i hvilken kjole hun ønsker. hun som er forloveren min, får velge helt selv.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #3 Skrevet 5. august 2011 Hvorfor skulle ikke det være greit? (et helt seriøst spørsmål). Så lenge forloveren min ikke kom i hvit lang kjole, kunne hun da velge akkurat hva hun ville.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Hvorfor skulle det være feil? Disse gamle reglene om at rød kjole betyr at hun har hatt seg med brudgommen, svart kjole at hun "sørger" over bryllupet, grønn at hun er misunnelig på deg osv er helt avleggs. Gå i et hvilket som helst bryllup og du møter på både røde, grønne og svarte kjoler garantert! Ingen som vil reagere på en rød kjole.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Jeg har lært at rød kjole er fyfy i bryllup, så derfor jeg lurte. Har aldri sett noen gjester i knallrød kjole når jeg har vært i bryllup:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 Er jo greit om forloveren ikke stikker seg så mye fram at ikke bruden vises Med tanke på alle de tidligere diskusjonene vi har hatt her inne om skikk og bruk i bryllup vil jeg tro at de fleste her inne skal skrike ut at "RØDT er ALDRI greit i bryllup" (ikke svart heller forresten, om jeg ikke husker feil... og slettes ikke hvit kjole )
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Tanten min hadde en rød kjole i sin sønns bryllup. Tror ikke det var så mange som hadde i tankene at rød kjole betyr at en har hatt seg med brudgommen. Hvem ville i så fall være så dumme at la frem sine synder ved hjelp av en kjole?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 2 av tantene til mannen hadde røde lange kjoler, tenkte ikke tanken på at det var feil. Kjempe flotte var de begge to! Hilsen hun over
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #9 Skrevet 5. august 2011 Det må jo være opp til deg. Da jeg giftet meg kom både mamma og svigers i rød kjole. I følge gamle skikker så ska man ikke gå i rødt fordi det betyr at man har hatt sex med brudgommen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #10 Skrevet 5. august 2011 Jeg tenkte mest på at rødt er et skikkelig blikkfang og vil "stjele" oppmerksomheten, ikke det at å gå i rød kjole betyr det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #11 Skrevet 5. august 2011 Rødt er jo kjærlighetens farge så jeg synes det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #12 Skrevet 5. august 2011 Jeg skal være forlover neste år og har fått beskjed om at jeg kan gå i hva som helst, bare ikke hvitt. Men jeg kommer ikke til å velge rødt, da Er det ikke meninga at brud og forlover handler sammen, forresten? Da hadde du jo hatt mulighet til å si noe der og da mener jeg Lykke til med bryllupet!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #13 Skrevet 5. august 2011 Hun bor på andre kanten av landet for tiden (studerer) og hadde kjøpt kjolen der, hun er hjemme på ferie nå. Visste ikke at hun hadde kjøpt kjole, sist vi pratet sammen hadde hun tenkt å bruke en blå som hun har fra før:) Takk!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #14 Skrevet 5. august 2011 Min forlover hadde rød kjole. Hun lånte den av meg:-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #15 Skrevet 5. august 2011 I bryllupet til min amerikanske venninne bar forlover og brudepiker rød nesten lik kjole alle sammen. Der er det jo mer vanlig å ha en drøss av voksne venninner som "bridesmaids" da. Men poenget var, alle hadde rød kjole fordi det var farge-temaet i bryllupet. Rødt, sort og hvitt. I min andre amerikanske venninnes bryllup bar alle sorte kjoler, og the grooms men hadde knallrosa vester. Sååå fine! I mitt hode er det lov å komme i hva som helst i bryllup så lenge man følger kleskoden på invitasjonen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #16 Skrevet 5. august 2011 Jeg har selv vært forlover i vinrød kjole. Helt nydelig var den! Bruden var selv med og plukket den ut.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #17 Skrevet 5. august 2011 Jeg har reagert på en "kjole" i de bryllupene jeg har vært i og det var fordi hun som hadde den på var ca 1,85 høy og hun hadde valgt å i stedet for å kjøpe seg en kjole, hadde hun kjøpt seg en litt lang topp uten å ha skjørt eller noe annet under... Jeg er ca 1,65 og hadde ikke tatt på meg "kjolen" uten noe under på en varm sommerdag, engang, men hun syntes tydeligvis det var helt greit å ha en topp som knapt dekte rompa i et bryllup. Jeg var ikke den eneste som reagerte på kjolen. Fargene på kjolene folk har hatt på seg har jeg aldri reagert på i det hele tatt, uavhengig av om de har vært sorte, lyse (men ikke hvite), røde eller noe annet. Jeg hadde ikke bekymret meg et sekund over om forloveren min ønsket å ha på seg en rød kjole. Hadde hun derimot sagt hun hadde kjøpt seg en hvit kjole, så hadde jeg begynt å lure på hva hun hadde tenkt...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #18 Skrevet 5. august 2011 Vinrød er flott det:) Kjolen jeg prater om er slik farge: http://www.google.no/imgres?q=r%C3%B8d+kjole&um=1&hl=no&sa=N&qscrl=1&nord=1&rlz=1T4ASUT_noNO396NO396&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=hvNNaJzbGFdOFM:&imgrefurl=http://www.hotblog.no/archives/1106&docid=5niGpU6GXgBxWM&w=200&h=400&ei=BEc8TtD8GI_HtAaKu5ygDg&zoom=1&iact=rc&dur=344&page=2&tbnh=140&tbnw=76&start=26&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:26&tx=42&ty=71 (hvis denne linken virker da) Takk for svar alle sammen! Jeg skal ikke si noe, selv om det kræsjer veldig med buketten da;o)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #19 Skrevet 5. august 2011 Forloveren min valgte kjole selv, syns ikke det er noe problem om noen har på seg rød eller svart kjole. Hvit derimot, det er litt ukult...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #20 Skrevet 5. august 2011 alle farger har en betydning fra gammelt av , så egentlig burde man gå naken ;D (men da er det bedre med rødt eller svart etter min mening ) moren min hadde svart kjole i bryllupet til min kusine, hun var smashing !
Anonym bruker Skrevet 5. august 2011 #21 Skrevet 5. august 2011 Jeg hadde nok reagert litt om min forlover bar rød kjole. ikke fordi det ikke er fint, eller at man ikke "skal ha" det i bryllup pga gamle regler, men fordi det vil stjele brudens oppmerksomhet. forloveren skal være sammen bruden hele dagen, og bør derfor nedtones og ha en mindre "flachy" farge og kjole. en mer nøytral farge ville jeg satt pris på hadde nok hintet litt om det til venninnen min om jeg var deg. dumt hvis du kommer til å angre og tenke på dette nærmere. nevne det med buketter osv... og kanksje foreslå at den blå kjolen hadde jo passet "perfekt" eller no... det er DIN dag, ikke din forlovers dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå