Fru Pinne Skrevet 5. august 2011 #1 Skrevet 5. august 2011 Jeg mener jeg leste et sted at babyer som får MME ikke skal ha d-dråper. Stemmer dette? Har en gutt på 6 mnd og jeg får ikke i han tran lenger. Gikk fint før, men nå bare spytter han alt ut og liker det tydelig ikke. Kan jo ikke klandre han for tran er jo grise ekkelt. Æsj og fysj. Men kan jeg virkelig ikke gi han d-dråper istedenfor siden jeg ikke ammer?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. august 2011 #2 Skrevet 5. august 2011 Dette stemmer ikke. De anbefaler d-dråper helt fra babyen er bitteliten dersom du ikke får i han tran. Vi fikk d-dråper av helsesøstra da lillegutt var noen uker gammel. Vi drypper bare 5 dråper oppi mme-flasken hans, genialt
Fru Pinne Skrevet 5. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2011 Konge! Da skal jeg gå til innkjøp av sånne og gjøre det samme. Takk for svar
1jente2gutter Skrevet 5. august 2011 #4 Skrevet 5. august 2011 Må bare si at det er delvis sant at de ikke trenger d vitaminer når en gir mme.En skal bare gi halv dose tran eller halv dose med d vitamin da en kan få for mye av dette.og det er jo et fettløselig vitamin som samles i kroppen. Dermed viss du skal gi dråper,skal du ikke gi mer enn 2-3 dråper,tror det skal stå på flaska også.........
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. august 2011 #5 Skrevet 5. august 2011 Det står ikke noe om dette på flasken, og dette spurte jeg helsesøster spesifikt om, da min mor også påpekte at hun heller ikke trodde mme-barn skulle ha tran/d-dråper. Fikk beskjed om å gi "full dose" selv om han får mme.
1jente2gutter Skrevet 5. august 2011 #6 Skrevet 5. august 2011 du skal ikke gi full dose når de får mme,skal prøve å sjekke opp hvor det stod.jobber på apotek,så det er jo noe vi forteller kundene også.Er jo en god grunn til at en ikke skal gi/spise tranprodukter med a og d vitamin sammen med multi og mineralprod med a og d vit........
1jente2gutter Skrevet 5. august 2011 #7 Skrevet 5. august 2011 Jeg har ikke gidd det til min baby da han får mme og det er tilstrekelig men d vit i den.Er ikke farlig å gi litt,men bør ikke gi full dose da det er vannløselig vitamin.Ville heller tatt en telefon til legen og spurdt, eller viss du kjenner noen kostholds personer med utdanning innen det. Har erfart at hs i dette landet ikke svarer likt på ting,heller motsatt, og det er frustrerende når det er slik. Skulle hatt retningslingjer på mye av det som har med baby/barn - vitaminer og gjøre. Man skal ikke ha for mye fettløselige vitaminer eller jern
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. august 2011 #8 Skrevet 5. august 2011 Ok, da skal jeg bare gi 2-3 dråper heretter Nei HS har vel ikke peil på alt hun snakker om, men skulle ønske de heller kunne sagt at "de ikke vet", istedenfor å feilinformere oss!
ToneC Skrevet 6. august 2011 #9 Skrevet 6. august 2011 Dette lurer jeg også på.. Gutten får 1/2 omganger med MME per døgn. Men tror det sto et sted at man ikke skal gi mye d-vitamin da. (MME er tilsatt omega 3). Men har gitt 3 dråper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå