Gå til innhold

Restauranter i Osloområdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser mye, ikke fordi jeg overspiser men fordi jeg har en kombinasjon av jobb og trening som gjør at jeg forbrenner mye mer enn normalen. Dette er et problem når vi er ute og spiser. Det er så få steder jeg får mat til å bli mett av. Selv om jeg sier fra at jeg er sulten og ber om for eksempel halvannen eller dobbelt porsjon hovedrett er det ikke ofte de vil gi meg det. Er det noen som kan gi meg tips til steder i Osloområdet hvor en storspiser faktisk blir mett uten å trenge å bestille flere retter enn alle andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det vel sånn at man får det man betaler for. Hvis du bestiller en dobbel porsjon og betaler for den så kan de jo ikke nekte deg mat.

Skrevet

Selvfølgelig må man regne med å betale ekstra, men man bør ikke trenge å betale dobbelt for dobbelt porsjon. Det meste av kostnadene vil være tilnærmet uendret om du får mye eller lite på talerknen.

Det jeg er på jakt etter er steder der jeg faktisk kan få ekstra poteter uten å måtte betale 300,- ekstra. Der det går ann å få en talerken med nok pasta til å bli mett uten å bestille flere hovedretter osv.

Skrevet

Høres ut som om du bør gå på en restaurant hvor de har buffet, eller "all you can eat"-tilbud. Eller så vil jeg egentlig bare anbefale å bestille en forrett eller to i tillegg til hovedretten.

Skrevet

Jeg spiser ofte både forret, hovedrett og desert og bestiller deretter en hovedrett til før jeg nermer meg mett, men det er litt kjedelig å sitte å spise så mange fler retter enn de andre. Det er mye hyggeligere å få en større porsjon av det samme de andre spiser.

Skrevet

Jeg ville nok løst dette med å spise noen brødskiver før jeg gikk hjemmefra eller ha med et par klibrød i veska som metter godt.

Skrevet

Får veldig store porsjoner på kafeen på biblioteket i hvertfall. Har aldri greid å spise opp en middagsporsjon der. Ellers blir jeg veldig mett av å spise på Mucho Mas, men det er mest fordi maten er så mektig.

Skrevet

Takk. Hvilket bibliotek?

Skrevet

Synes ofte man får store porsjoner på de etniske restaurantene. Det er sunt også (for det meste i hvert fall).

Anbefaler Mr.Bay på Tjuvholmen, Four Seasons i Vika Terrasse, Dinner i Stortingsgaten, Chiang Mai ikke langt fra St. Olavs plass og Nodee på Majorstuen.

Ellers er jo de typisk amerikanske à la TGI Friday's, Beach Club, Hard Rock Café osv. steder jeg aldri greier å spise opp i hvert fall.

Skrevet

Village Tandoori i Bygdøy allé er god hvis du vil ha indisk. Masse mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...