Gå til innhold

Ettåring med smokk, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ettåring krever å få smokken sin på dagtid også og lager et h.... hvis han ikke får den.

Vi synes ikke han trenger den bortsett fra når han skal sove.

Venninnen min mener det ikke er noe problem om han går med smokk hele tiden.

Når sluttet deres små med smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi hadde smokken nesten hele dagen når hun var 1 år ja..og jeg så på det som uproblematisk... Når vi kom til å bare ha en dupp om dagen så prøvde vi å holde den litt unna..

Nå som hun er 3 år får hun KUN ha den på natten og på dagdupp (sover fortsatt dupper innimellom)

Skal fjerne den etter barnehagestart i ny barnehage.. (de anbefalte å ikke slutte med smokk og kos før start pga dupping og tilvenning)

Skrevet

Det er vel helt normalt at en 1 åring bruker smokk så mye de kan?

Min eldste sluttet med smokk når hun var 3.

Skrevet

Ute av syne ute av sinn? Forsøkt å alltid holde smokkene utenfor synsvidde? Da blir det i hvert fall mye mindre mas her.

Ellers ser jeg ikke poenget i å være veldig streng med en 1-åring. Det kan komme senere.

Skrevet

min 3 åring ga smokkene til kaptein sabeltann i sommer, det ble en fin avslutning og markering av at hun nå er stor jente. Ingen vits i å presse for mye på disse små med smokkavvenning, bleieslutt olg..det kommer etterhvert:)

Skrevet

Mitt barn har alltid kun fått smokk når hun skal sove. Hun prøver seg innimellom, men stort sett går det greit med unntak av noen få trassanfall. Når hun vil sove går hun bare og henter smokken, og hun gir den fra seg når hun vil opp av senga.

Skrevet

*kikker bort på Bella som fyller ett år imorgen* Ikkeno' problem, smokken skal hun få ha en stund til.

Skrevet

Her har vesla kun fått smokken til soving, og det ifra dag 1.

Hun har aldri fått smokken om hun har grått heller. KUN til soving.

Å jeg mener at noe annet ser domt ut.

Skrevet

Vår ettåring fikk kun smokk når hun skulle sove. I perioder ble det dessverre mye smokk, både ved gråting, surving og mas. Men vi skjerpet inn igjen til kun soving. Nå er hun 2 år, og vi har sluttet med smokken.

Husk at unger bør lære seg å snakke uten smokken i munnen. Jada, det er kos for ungen men tenk på tannstilling og talen.

Og forresten, etter fylt ett år har ikke barnet sugebehov lengere, det er kun kosen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...