Gå til innhold

Tidlig ultralyd


happykris

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt tidlig ultralyd i Oslo, som kan anbefale et sted som dere har vært på? Har veldig lyst på utprint av bilde, men har forstått at ikke alle gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på Majorstuaklinikken. Fikk se og høre lille, og fikk fint bilde med hjem :-) 1200kr. pr besøk, uavhengig av om det er kort eller lang konsultasjon (2D) Har ikke forhørt meg om 3D ennå da dette ligger litt langt frem i tid. Veldig grundig gjennomgang og gode forklaringer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt var du på vei da du var på tidlig ultralyd? Jeg er 10+1 nå, og vil gjerne vente så lenge jeg kan slik at de ser mest mulig. Men det er vanskelig, siden jeg gjerne vil se at hjertet slår og alt er i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så hjertet slå allerede 7+1, men da var det umulig å se noe annet enn at "den" satt der den skulle og at det var liv. :)

Var på veldig-tidlig-ul pga XU før jul.

Skal forsøke å komme meg på en ny l i uke 11 for å se går som den at utviklingen skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der på 7+1, da er det mulig å se hjerte, og høre det :-), da sjekker de også hvor mange det er (1 hos meg), plassering i livmoren, om alt rundt er i orden, ingen cyster etc, samt måler størrelsen. Vet ikke om du bor i nærheten av Oslo så du kan dra til Majorstuen (de har klinikk i Bergen også, forresten), men hvis du ringer dit og sier hvor langt du er på vei så setter de opp time til en tid som er hensiktsmessig - i ditt tilfelle ville det nok da blitt om en drøy uke. Da kan hjertet sjekkes nøyere (4 hjertekamre etc.), de kan se på ryggmargen, bavegelse, og selvfølgelig nakkefolden som kan gi indikasjoner på noen syndromer.

 

Selv kommer jeg til å ta ny runde i uke 12, for jeg syns det er best å ha lengst mulig tid å forberede seg på om det skulle være noe avvik med lille inni der, så mye greiere å kunne skaffe info og nettverk 30 uker i forveien enn å måtte begynne med det når man sitter med et nyfødt barn hjemme (som kanskje krever mye ekstra). Mye av det man kan se på UL uke 12 blir også sjekket uke 18/19, men en del av tingene som er synlige i uke 12 er jo borte i uke 18, så da får man faktisk ikke vite noe før barnet er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...