Gå til innhold

Øm i venstre bryst..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle legge meg i går, kjente jeg at jeg var veldig øm i det venstre brystet. Jeg begynte å knipe litt for å kjenne etter, og (ja, jeg har hengepupper) på høyresiden kunne jeg knipe brystet ganske flatt, mens på venstresiden var det helt umulig, i tillegg til ømt. Det kjennes ut som en stor klump der inne. Det er gjerne kjertler, for jeg kjente samme struktur på høyresiden, men på venstresiden var det akkurat som en hard og øm klump av disse kjertlene.

Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klumper i brystet kan være ufarlige kjertler, men det kan dessverre også være andre ting.

Anbefaler deg å ta mamografi så raskt som mulig, bare for å utelukke om det er noe annet. Har selv opplevd akkurat det sammen, og tok mamografi for noen uker siden. Litt vondt å klemme sammen den ømme puppen, men ellers gikk det veldig fint. Fikk også ul av puppene samtidig.

Hos meg fant de masse store kjertler og endel melk (sluttet å amme for et år siden), og jeg skal bli fulgt opp med jevnlig mamografi.

Skrevet

Takk for svar. Går jeg via fastlegen for å få henvisning? Lurte på å dra i dag, men lot være å ringe imorges fordi jeg ikke ville være hysterisk, men kanskje jeg skal bestille meg en time...

hi

Skrevet

Ja, jeg fikk henvisning fra fastlegen min til sykehuset. Men måtte vente på time i over 3 mnd, så hvis du bor i nærheten av en by hvor de har det privat ville jeg heller betalt de ekstra hundrelappene. Tror det er noe som heter Unilab som har det.

Lykke til;)

Skrevet

Hei, hovedinnlegger her:-)

Vil bare si at jeg var hos fastlegen i går, og han kjente også en knudrete, litt hard klump, men den er bevegelig. Han mente at det ikke var noe farlig, og trodde det var en betent kjertel. Men jeg ble henvist videre til ultralyd, og venter på time i posten! :-)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...