Gå til innhold

jaja hvor ble min hormonspiral av


mor til snart 4

Anbefalte innlegg

Satt inn hormonspiral for 2 år siden , fant ut det var mer enn nok med 3 barn. Og nå er jeg 9 uker på vei med nr. 4. Haukeland fant ikke spiralen i dag, skal på kontroll igjen om 2 uker for ny sjekk. men hjertet på den lille slo og alt annet var normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi oi..og jeg trodde det var tøft å være meg..? Vi hadde bestemt at to barn var bra for oss, og venter nå nr tre. De fant min spiral, den var der den skulle. Hvordan takler du stresset? Jeg er fortsatt i sjokk.. Vanskelig å innstille seg på enda en runde, de tre kommer innen tre år og ti mnd....rekker akkurat å jobbe de obligatoriske månedene for å få foreldrepensjon..skulle så gjerne jobbet litt lenger nå. Litt sliten av småbarnsperioden. Signerer m anonym, har ikke fortalt noen enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tror jeg har vært gjennom det meste av følelser og sjokket begynner å avta nå. Har gitt vekk alt jeg hadde av utstyr, så tanken å begynne på nytt og samtidig være dårlig er ikke lett, en dag av gangen. Må jo vera en mening med at det skal komme en til. Prøver å tenke positivt. Eldstemann er 14 så vi har konfirmasjon i mai, og går alt bra dåp i juni... nr 2 er 4år og 3 mann er 2 år. Minstemann er astmasyk og må vera inne om vinteren, som sagt mye arbeid men og mangen, mangen gleder. hvor langt er du på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt, på en måte,å høre det ikke bare er min kropp som "kaster ut" spiralen... Jeg var for å ta ut min, grunnet mye smerter jeg trodde var pga den, da jeg fikk vite den var borte...nå er jeg blitt gravid med p-ring... Blitt gravid to ganger på p-piller tidligere, så nå er jeg å en måte gått tom for prevansjon som fungerer...får vel bli avholds :P

 

Jeg er alene med to gutter på 6 og 7,5, studerer fulltid, og hadde ingen planer om en tass til nå, men, som du sier, det er vel en mening med det :)

Begynner å glede meg mer og mer, spesielt til å fortelle de kommende storebrødrene at de får en lilleboro/søster på senvinteren, de har ønsket seg det i 3-4 år nå, blir stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her blir det sterilisering på begge er vel sikkert det eneste som hjelper her i gården. Vi har fortalt søskene og jento på 4 var i ekstase og har allerede store planer. Hun elsker alle babyer og lillebroren blir vel glad for å slippe unna litt. Hun skal bli sykepleier for å ta seg av andre mennesker.. Hehe de begynner tidlig.

 

Kanskje det blir ei lita tulla på deg denne gangen da.....vi kan vel ikke annet enn å glede oss..... og gutta dine begynner å bli store og vil sikkert hjelpe til. eldstemann var 9 år når vi fikk jenten og han var virkelig stolt og var og er fortsatt veldig flink å leke med ungene. så dere kommer sikkert til åkose dere alle sammen tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 8 uker på vei på mandag, termin 22.mars. Ser ut som vi tenker likt, ja.. Midt i fortvilelsen over den siste rest av frihet man føler man mister, er det umulig å ikke samtidig glede seg over nytt liv. Heldigvis. Jeg synes det er vanskelig å gå å være kvalm, med en liten som skal ha tilvenning i bhg mandag, og en treåring som ønsker mye kontakt. Og en mann som selvsagt og er sliten.. Blir sikkert bra å komme skikkelig i gang med bhg for begge. Tror for min del det er lettere å jobbe enn å gå hjemme m to små. Vi får være takknemlige om alt går bra med svangerskap, og vi får friske barn! Lykke LYKKE til:) kan bli morsomt med dåp og konfirmasjon samme vår.. Han får låne konf kappe på dåpsdagen da, så det blir to "barn" i hvit kjole på et par av bildene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe ja vi får ta det som det, begynt å gled meg jeg...... Har god erfaring med kvalme da jeg har hatt 1 svangerskap med 9 måneder oppkast og masse innleggelser for væskebeh. var 5 mnd forrige svangerskap men da oppdaget jeg ingefær tbl. begynte med engang med det og hjalp umiddelbart. Frokost består av halvt glass eplejuice og 2 tbl ingefør, 1 tyrkisk pepper, 1 skivr med peanuttsmør. gjerne en hLV KICK VED BEHOV.Ellers hold jeg meg unna søtsaker for da blir jeg kvalmere. Men har hatt en fantastisk virkning på meg og jeg klarte ikke å reise meg fra sofaen uten å brekke meg. så tar tyrkisk pepper event kick ingefær ved jevne mellomrom gjennom dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på sterilisering jeg også...men jeg er 28, syns det er litt tidlig å ta et sånt valg da, kan jo være jeg lutselig vil ha en til senere, har jo endel produktive år igjen.

 

Hehe, så søtt! Her er det eldstemann som er sånn, ELSKER babyer, og alle som er under 4 år, superflink til å ta vare på og hjelpe til når det er småttiser å besøk!

 

Tja, vi får nå se på det, pappaen til spiren har en gutt fra før, og jeg inbiller meg at eggene mine bare tar imot guttesvømmere, hehe, men hadde vært moro da, å få ei tulle også, men ønsker meg nå bare et friskt og velskapt barn jeg :)

 

Ja, det blir nok fint her i huset med en liten baby, og hjelp av guttene vet jeg jeg får :) Har såååå lyst til å fortelle de at det er en baby i magen, men er så redd for at det ikke skal gå veien, og at de skal bli lei seg, så venter litt til. Skal prøve å få tatt en tidlig ul så snart gynekologen min er tilbake fra ferie neste mandag ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...