Gå til innhold

Hvordan er formen til mars-damen?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Selv er jeg 7+2 og ufattelig trøtt, orker ikke noen ting og huset ser ut som en svinesti...

 

Kvalm i perioder, spesielt om jeg kaver/stresser/skynter meg...noe som slår ut i at jeg må ta det rolig på morgningen. Kveldene er jeg også kvalm, og må legge meg relativt tidlig...

 

Gruer meg litt til alle aktivitetene til de to eldste begynner *sukk*

 

Skal på tidlig ul neste fredag og det gleder jeg meg til, men har ikke tenkt å be om sykemelding. Har vært igjennom dette 2 ganger før og vet at det bare blir verre hehe

 

Har heldigvis ikke gått opp noe i vekt enda; sier heldigvis da jeg har myyye å gå på fra før av...

 

Hvordan går det med dere andre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Er i uke 11, kvalmen har gitt seg (var kvalm i uke 5-7/8). Nå er jeg bare uggen, og har dårlig matlyst...ikke noe jeg har lyst på. Ikke så trøtt lenger, men nå har jeg hatt 3 ukers ferie, starter på jobb igjen på mandag, får så hvordan det går da! SKal på 1. kontroll om 1 uke, og så UL den 22. Er veldig bekymet for MA.. ikke det at jeg tror jeg har det, men man vet jo aldri!! uff, mye å stresse over... ikke gått opp noe enda :) Har 5 kg igjen fra forrige graviditet og håper at resten lar vente på seg en god stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 8 + 5 og er kvalm, kvalm og dritkvalm. kort pause midt på dagen ellers e det vanskelig å reise seg og gjøre noe med denne kvalmen. Ikke noe gøy, så håp det er over snart. ikke så kjempetrøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+5 eller 6 i dag, husker ikke helt :P og er igrunn i veldig fin form bortsett fra at jeg sikkert kunne sovet døgnet rundt! Helt ufattelig trøtt og sliten, håper det gir seg før studiestart om to uker... Enn så lenge er de to eldste på sfo på dagtid og jeg har mulighet til å slappe litt av, og ja, huset er ikke akkurat "shinet" om dagen ;) Er bittelitt kvalm innimellom, slapper jo mye av så regner med det er derfor jeg slipper unna, men merker jeg må ta det ekstra rolig om morgenen, hender jeg står opp for å måtte legge meg ned litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6 og dåååårlig her! Er kvalm store deler av dagen og stuptrøtt. Kan ikke stå lenge av gangen for da blir jeg svimmel. Må spise litt annenhver time for å døyve kvalmen. Helt avhengig av en lur midt på dagen. Uff! Er sykemeldt nå fordi jeg har mistet 2 ganger det siste året og hadde en liten blødning for et par uker siden. Derfor ble jeg enig med legen om at jeg skal ta det med ro hjemme frem til jeg har passert 12 uker. Har 2 unger som fortsatt har ferie fra barnehage/SFO, så det sier seg selv at jeg ikke klarer å være mom of the year for øyeblikket. Mannen jobber på havet, så jeg er alene med dem. Prøver å fylle dagene med glede og mening, men har ikke overskudd..

 

Nei, dettte ble mye syt, men synes litt synd på meg selv akkurat nå. Du spurte om formen og fikk et ærlig svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker i dag;)

 

er sliten, men det er nok fordi jeg jobber så mye.

Jobber i hjemmetjenesten på natten, og i natt gikk det over styr. måtte stoppe bilen og hoppe ut og spy i grøfta. Kvalmen er overveldene og fæl.

 

Ellers ganske bra, så lenge jeg spisernok, noe jeg føler jeg gjør hele tiden. Mannen min kaller meg for pandaen hans;) hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Eg er 8+3 og er veldig trøtt og uggen.. Men igår og idag har det ikke vært så gale. Kansje for eg har hatt fri og har sendt sønnen i bhg, men skal jobbe i helgå så blir vel verre igjen. Syns det er veldig godt med en go kvil midt på dagen, men blir jo ikke noe av det de dagene eg skal jobbe dag.. Ellers så ser eg fram til eg er 12 uker på vei, og til en tidlig ul som eg ikke har bestilt helt enda.. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10+1 i dag, og er ikke så veldig kvalm. Er verst rundt lunsjtider og på kvelden. Da er jeg det som mange kaller uggen. Jeg bruker Sea Band hele tiden, så jeg vet ikke hvordan det hadde blitt uten de. Har ikke kastet opp (bank i bordet). Den sinnsyke trøttheten fikk jeg rundt uke 7-8, men har sakte men sikkert gått tilbake til normalen. Litt trøtt enda, men det tror jeg er fordi jeg sover litt dårlig om natta. Er plaget med strekksmerter i nedre mage og lyske, og ryggsmerter på kveld/natt. Begynner å mistenke noen form for bekkenløsning. Må fortsatt mye på do, og minst en gang på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1 her og. Er ikke i så dårlig form igrunn. Småkvalm mesteparten av dagen, (dog ikke om morra så den som oppfant begrepet "morgenkvalme" bomma grovt ;)). Hjelper å spise, så småspiser mesteparten av dagen. Er en del trøtt, men fikk 25% sykmelding av fastlege, og det hjelper masse, både på kvalmen og overskuddet på/etter jobb. Har funnet ut at en gåtur på 1/2-1 time hver dag hjelper på det meste. Tempoet er imidlertid ikke alltid så høyt, men alle monner drar, ikke sant? Det aller beste er å gå i skogen, for med vår utvidede luktesans lukter det himmelsk inni der. Anbefales for de som har muligheten :)

Når det gjelder vekta, har jeg ignorert den fullstendig. Konstanterer bare at buksene fortsatt sitter som normalt over baken og låra. Så da kan magen bare bli så stor den bare vil. Og stor er den allerede blitt! Blir offentliggjøring for slekt og venner imorgen ENDELIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Er fullgått 9 uker i dag :) Og oppdaget med stor lettelse at kvalmen er så og si borte! Jeg har slitt med ekstrem kvalme siden jeg var 4+3, som har ført til oppkast 2-6 ganger pr dag, på tross av lite men ofte mat inntak. Så kan si det var en herlig dag, men fortsatt sliten og trøtt ja.

Er nok av vekt å gå på her også, på tross av -4 kg så langt. Men håper det blir som sist, da gikk jeg opp 8 kg alt i alt, og gikk ned 10 kg første uka etter fødsel, myyye baby vekt ol, og nok av vann i kroppen gitt.

 

Sliter litt med å holde energien oppe, så sønnen på snart 6 mnd får det han trenger, men håper det tar seg opp nå som kvalmen reiser sin kos :)

Var på tidlig ul nå på onsdag, og det var veldig godt å se hjertet som slo, og at det bare var en huleboer ;) Ble litt stressa over at det ikke var noe bevegelse i den lille, men fikk vite at det fortsatt var noen dager for tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kvalm siden uke 5. Holder på å bli smågal. Håper kvalmen gir seg snart. Har fått Afipran av legen, men syns ikke at de hjelper så mye. Sist ga kvalmen seg i uke 14. Ser frem til det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+5 nå, og så langt har formen vært veldig fin. LItt trøttere enn vanlig, tror jeg, og litt småuggen innimellom. Prøver å ikke gå helt bananas hver gang jeg er litt fysen og føler for å spise noe, så det går med litt flere gulrøtter og knekkebrød enn vanlig. Ikke veldig spennende kost, men det gjør susen. Også går det med litt svisker også...føler meg som en skikkelig pensjonist når jeg kjøper det på butikken ;) I begynnelsen var jeg litt redd for at ikke alt var som det skulle siden jeg merket såpass lite, men nå som jeg har vært på UL og sett ei lita spire med bankende hjerte er jeg jo bare takknemmelig over å være i såpass fin form :) Men ting kan jo forandre seg, så man må vel bare ta med det som kommer! Har hatt noen fridager, og tydeligvis hatt litt mye tid til overs, for jeg har begynt å se på barnevogner på nettet... Litt tidlig, ja, men min indre kontrollfreak liker å ha en viss oversikt over hva som finnes ;) Men det skal nok gå en god stund før jeg tør å gå i butikker og titte. Blir jo fort stemplet som litt sær hvis jeg kommer og ser på vogner uten antydning til mage engang, ha, ha. Foreløpig er det Bugaboo Camelon som ligger på førsteplass, så vet dere det.

Lykke til med den spennende tiden, jenter! Tror forresten at Mars er et ypperlig tidspunkt å få barn på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Heisann:)

 

Jeg er 7 fullgåtte uker i dag, og er ganske trøtt gjennom dagen. Har spist ekstremt lite den siste uka pga kvalme og dårlig matlyst, men i dag har det faktisk gått bedre og jeg har fått spist litt!

 

Har hatt på meg Sea Band et par dager uten at jeg følte det hjalp så mye, men i dag justerte jeg litt på trykkpunktet på knappen og har følt meg mye bedre! Blir spennende å se om dette "bare" har vært en god dag, eller om det faktisk hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her forsøkes også kvalmen å holdes i sjakk med diverse kjeks og sea band. Jeg mente å huske fra sist at "knappen" på båndene kun skulle være to fingerbredder nedenfor hånden, men leste på bruksanvisningen på de nye at der var trefingerbredder, så jeg tenkte jeg bare husket feil! Men for to dager siden var jeg hos en akkupunktør og han kunne fortelle meg at jeg faktisk hadde de for langt ned! Så det kan hende du også har plassert de riktig nå "Milla med 1 Jente og Spire", jeg synes ihvertfall det er en svak bedring nå etter korrigeringen!

 

Ellers har jeg flyttet lunsj-sovingen til vår datter litt frem så jeg får litt mer tid på meg til å bli et helt menneske og kunne leke mer med henne etterpå isteden, Prøver å ikke ha altfor dårlig samvittighet for det, men det hjelper selvsagt at hun ikke har protestert så veldig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 idag:) Kvalme som går litt opp og ned, men så lenge jeg spiser ofte og lite, så går det fint bare jeg holder meg opptatt med noe. Mindre kvalm denne gangen enn sist, men nå trener jeg jevnlig og tror kanskje det har hjulpet. Ellers kom magen noe ut uka som var, og det er jo kjedelig ettersom jeg ikke tenker fortelle noe før uke 12 er over. Det kan gå for å være ferietillegg enda, men er spent på hvor stor den blir før uke 12.

 

Ellers er det de plagene man ikke snakker så mye om... kviser i fleng, hemoroider, går på do hele dagen (og natta), treg i magen, full av luft, smerter og stikking i sidene, litt bekkenplager og har oppdaga en slags åreutposing i lysken... Kjempegreier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11uker i dag, så formen min blir bare bedre og bedre.. Så og si ikke kvalm lenger =) er stor fornøyd.. Men blir veldig fort sliten og trøtt..

Skal på UL og til legen på tirsdag, så gleder meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4 idag. Store smerter i rygg/lysk/lår og hofter! Bekkenløsning kanskje? Var på jobb igår (jobber som kjøkkenassistent på et eldresenter), ble lite sofasitting for å si det sånn. Måtte ringe inn syk idag da jeg ikke klarer å stå ellr gå for lenge om gangen. Satser på at en dags hvile fikser det nok til at jeg kan jobbe imorgen. Ellers blir det vel å ringe legen og få en sykemelding.

Har ikke merket noe særlig før så dette kom veldig brått på :( Krysser fingrene for at jeg blir bedre, vil ikke sykemeldes allerede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 i dag.Plages av sterk kvalme ved anstrengelser, kaster da som regel opp ÆSJ!!! Noe trøtt men ikke så ille som tidligere sv.skap.Kjenner det litt i bekkenet så jeg gleder med til gravidsvømminga i kommunen min starer opp igjen etter ferien:) Har en tung jobb med mye opp og ned i båser og melking av kuer er belastende for hoftene kjenner jeg. Men koser meg lell:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...