Gå til innhold

Jepp, har møtt verdens verste jordmor.. Ahus. Fler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En bønn til dere jenter som er utstyrt med "baller"!Jeg ble oppriktig redd når jeg leste dette innlegget, og håper dere som har litt guts i dere tar dere bryet med å rapportere dette kvinnemenneske. Jeg er av typen som hadde blitt knekt av en sånn opplevelse, og det kunne tatt meg årevis å komme over å bli behandlet på denne måten. Ble livredd for å ende opp med henne i fødselssituasjon!;(

Vær så snill å bruke "ryggrad" eller "ben i nesa" som uttrykk isteden for "baller" (Det er så kvinnefiendtlig uttrykk!)

 

Anonymous poster hash: 3074d...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjetter på hvem det er - hun prøvde først å skjelle meg ut fordi jeg ikke var strålende blid fordi hun synes det evar greit å påføre meg mer smerte enn nødvendig fordi hun var lat og ikke gad finne frem det jeg trengte. Deretter påførte hun meg store smerter med vilje mens hun skjelte meg ut.

Ugh.. Litt off topic. Jeg har opplevd noe tilsvarende på ivf-avdelingen på Ullevål, en særdeles trivelig lege som var så "hardhendt" når hun hentet ut eggene at jeg gråt av smerte. Hvordan hun var ellers, ga meg også følelsen av at hun gjorde det i hvertfall delvis med vilje. Hva er det som feiler slike mennesker? :(

 

 

Anonymous poster hash: 6de69...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg gjetter på hvem det er - hun prøvde først å skjelle meg ut fordi jeg ikke var strålende blid fordi hun synes det evar greit å påføre meg mer smerte enn nødvendig fordi hun var lat og ikke gad finne frem det jeg trengte. Deretter påførte hun meg store smerter med vilje mens hun skjelte meg ut.

Ugh.. Litt off topic. Jeg har opplevd noe tilsvarende på ivf-avdelingen på Ullevål, en særdeles trivelig lege som var så "hardhendt" når hun hentet ut eggene at jeg gråt av smerte. Hvordan hun var ellers, ga meg også følelsen av at hun gjorde det i hvertfall delvis med vilje. Hva er det som feiler slike mennesker? :(

 

 

Anonymous poster hash: 6de69...079

En særdeles LITE trivelig lege skulle det selvfølgelig stå!

 

Anonymous poster hash: 6de69...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har hun initialene A M? Husker ikke første bokstaven i etternavnet.

 

Anonymous poster hash: 3617f...5c4

Hvis du ser på første side er det ei som nevner A-M..........tilfeldighet? ;)

 

Anonymous poster hash: 4ad53...148

Det har blitt diskutert om en jordmor med de initialene tidligere. Jeg fødte i 2010 og hadde lest diskusjonen før det. Skjønte med en gang hvem det var da jeg møtte henne. Nå hadde jeg heldigvis ikke så mye å gjøre med henne, men hadde garantert krevd en annen jordmor under selve fødselen. Hun jeg snakker om heter A** M***.

 

 

Anonymous poster hash: 3617f...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at legen deres kan hjelpe dere å klage, om dere syntes det er vanskelig selv! Jeg hadde en vanskelig og vond opplevelse på sykehuset her (ikke ahus) og da var det fastlegen min som etter en samtale sendte inn klage. Jeg ble så kontaktet av sykehuset som spurte om jeg ønsket en samtale der, og hvor jeg fikk vite hva de hadde gjort for å unngå slike hendelser for andre osv. Veldig glad jeg snakket med noen om opplevelsen, og enda mer glad for at jeg kanskje har bidratt til at noen andre slipper samme opplevelse jeg hadde ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 fødsler på Ahus, hvorav én var komplisert.

Jeg har møtt mange mennesker der og heldigvis er de fleste fine, oppegående mennesker.

 

Hvis du ikke har kjemi med jordmor, må du ikke være redd for å si fra. Spør om å få bytte.

Men hvis ingen klager på dette mennesket, er det jo ingen som får gjort noe med det.

Nå er hun vel snart pensjonist også høres det ut som..

 

Anonymous poster hash: 77524...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener jeg fikk beskjed om at om jeg ikke likte jordmor, så kunne jeg be om å bytte - -under fødsel. Det var bare informasjon, for jeg var veldig fornøyd alle 3 fødslene...  Men hadde glatt byttet om jeg opplevde noe dårlig med jordmor! Det skal være en trygg person som skal støtte de fødende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En bønn til dere jenter som er utstyrt med "baller"!Jeg ble oppriktig redd når jeg leste dette innlegget, og håper dere som har litt guts i dere tar dere bryet med å rapportere dette kvinnemenneske. Jeg er av typen som hadde blitt knekt av en sånn opplevelse, og det kunne tatt meg årevis å komme over å bli behandlet på denne måten. Ble livredd for å ende opp med henne i fødselssituasjon!;(

Vær så snill å bruke "ryggrad" eller "ben i nesa" som uttrykk isteden for "baller" (Det er så kvinnefiendtlig uttrykk!)

 

Anonymous poster hash: 3074d...0a2

 

 

:rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

 

Anonymous poster hash: 42d38...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at jeg kunne bytte jordmor, neste gang gjør jeg utvilsomt det.

Min jm het E.N. Nedlatende og kjip. :(

 

Men når det er sagt hadde jeg to andre jordmødre som var fantastiske! Den ene var med oss hele natten, lever på henne <3 Når E.N. kom tilbake på skift på morgenen tenkte jeg bare, nei. La oss bli ferdig! Hun begynte 8, og 10:07 var hun ute ;)



Anonymous poster hash: cc422...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vet godt hvem det er. Skrev faktisk om det i et svar her for ikke så lenge siden.

 

jeg er superfornøyd med a-hus, har bare positive opplevelser derfra fra forrige svangerskap og dette. Fantastisk oppfølging før, under og etter fødsel.

 

Men jeg vet et par stk som har hatt praksisen sin på føden der, og det er ingen som jobber der som liker denne dama heller. Hu har jobbet der forever og har høy autoritet på ahus, men ingen liker henne. Hun ene jeg kjenner med praksis der gikk videre med saken, og det har vært mange, mange klager på denne dama av folk som har vært pasienter der.

hadde jeg vært deg så hadde jeg også klaget, for en eller annen gang må vel ledelsen på ahus gjøre noe med dette monsteret.

 

Jeg har heldigvis ikke møtt hnne og håper jeg slipper å gjøre det.

Bare vent, blir du syk så kommer du til å hate Ahus dypt og inderlig.

 

Anonymous poster hash: a0d3e...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jepp, vet godt hvem det er. Skrev faktisk om det i et svar her for ikke så lenge siden.

 

jeg er superfornøyd med a-hus, har bare positive opplevelser derfra fra forrige svangerskap og dette. Fantastisk oppfølging før, under og etter fødsel.

 

Men jeg vet et par stk som har hatt praksisen sin på føden der, og det er ingen som jobber der som liker denne dama heller. Hu har jobbet der forever og har høy autoritet på ahus, men ingen liker henne. Hun ene jeg kjenner med praksis der gikk videre med saken, og det har vært mange, mange klager på denne dama av folk som har vært pasienter der.

hadde jeg vært deg så hadde jeg også klaget, for en eller annen gang må vel ledelsen på ahus gjøre noe med dette monsteret.

 

Jeg har heldigvis ikke møtt hnne og håper jeg slipper å gjøre det.

Bare vent, blir du syk så kommer du til å hate Ahus dypt og inderlig.

 

Anonymous poster hash: a0d3e...d80

Jeg har vært syk å hatet ikke Ahus. Folk har hode og dårlige erfaringer overalt. Ikke slik at alle som blir syke blir dårlig behandlet der men kun det negativt man hører om.

 

 

 

Anonymous poster hash: f9797...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En fornøyd kunde forteller det til to, en misfornøyd kunde forteller det til 10" som vi pleier å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klaget. Fikk bare høre at alt jeg hadde opplevd var "helt normalt og det man måtte regne med".



Anonymous poster hash: ebd44...235
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Gammel tråd, men er det noen som vet om hun det er referert til i hovedinnlegget fremdeles har vakter på føden på Ahus? 

Anonymkode: 18e45...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn, har født dem på forskjellige sykehus. En på riksen, en på ahus og en på Ullevål. Var minst fornøyd på riksen, det handler både om selve fødselen (endte med keisersnitt), tiden på året (midt i sommerferien og mange sommervikarer kombinert med mange fødsler) og legen som vurderte meg underveis (hun sa mens jeg hørte på at hun ikke ville ta keisersnitt selv om det sikkert var riktig medisinsk, fordi hun ikke hadde gjort det før). En annen lege gjennomførte snittet på neste vakt, og alt gikk fint. Jeg har faktisk tre venninner som er jordmødre på ahus, og en som er fødselslege. Vet at alle fire har fått haugevis av gode tilbakemeldinger, men vet også at i hvert fall tre av dem har fått negativ omtale, en av dem en formell klage. Det er relativt selvsagt at ingen har utelukkende fornøyde pasienter, og at alle kan ha dårlige dager på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gammel tråd, men er det noen som vet om hun det er referert til i hovedinnlegget fremdeles har vakter på føden på Ahus? 

Anonymkode: 18e45...e1b

Jeg er 0ff49...cd2 (side1)

Hun var i 50-årene i 2010. Det vil da si at hun nærmer seg pensjonsalder eller har førtidspensjonert seg. Dama er/var syk....

Anonymkode: a1bcb...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til denne jordmoren, men hadde en skikkelig dårlig opplevelse med jordmoren på min første fødsel. Hun var utrolig frekk, unnlot å informere, lot oss gå for lut og kaldt vann, vi tåler litt, men dette var ille. Endte med hastesnitt ved vaktskifte, hun burde vært på ballen tidligere. Vi klarte ikke klage da vi var utslitt etter opplevelsen. 
 

MEN! 
 

Så gikk det 5 år og neste barn skulle bli født, da dukket hun opp igjen. Mannen min gikk rett bort og sa stille, men skarpt: Du skal ikke nær min kone eller mitt barn etter hvordan du oppførte deg sist, gi oss en annen jordmor øyeblikkelig.

 

Det føltes SÅ bra... viser seg at mange hadde like opplevelser, hun sluttet i jobben ikke lenge etter. 

Anonymkode: e4fcd...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...