Student1313 Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Hei! Pga graviditeten er det noen aktiviteter på skolen jeg ikke kan delta på, bl.a. en ukes studietur i høst. Dette kommer før jeg har gått 12 uker (blir ved ca 9-10 uker), så jeg vil jo helst ikke avsløre meg så tidlig. Er det noen som har noen gode forslag til unnskyldninger/løgner jeg kan bruke for å lure meg unna dette? (skolen skal selvfølgelig få sannheten, men jeg tenker på klassevenninner og andre bekjente!) Turen er egentlig obligatorisk, så jeg bør jo ha en veldig god grunn… Kreative idèer mottas med takk!
BettyBoob Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Kan du ikke bare bli med da? Kjøp deg noe alkofri vin og hell over på vanlig vinflaske med skrukork (finnes jo masser av de) hvis du er bekymret for drikking. Hva slags aktiviteter skal det være på turen? Er det noe veldig fysisk du ikke kan gjøre? Skyld på dårlig rygg. Tror ikke du kan slippe unna en obligatorisk tur med skolen sånn uten videre. Jeg ville bare blitt med!
Student1313 Skrevet 4. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2011 Nei, det har med smitte å gjøre, skal holde på med aktiviteter som kan være risiko for gravide. Hjelper nok ikke med dårlig rygg! Det er vanlig at gravide står over denne turen, så jeg får nok gjøre det jeg også, men helst uten å bli avslørt... Er helt tom for ideer, eneste jeg egentlig har kommet på så langt er å bli "syk" :-S
BettyBoob Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Da får du nesten bare være "syk" tror det er det letteste da! Hvis ingen andre klarer å komme med noen briljante ideer da!
ipeggy Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 Jeg skal gå til Galdhøpiggen med en gjeng kolleger og venner når jeg er omtrent like langt på vei (ca 10 uker) og da vet jeg at det blir drikking på kvelden. Jeg kommer faktisk bare til å si det som det er, for da er jeg likevel så nære den magiske grensen på 12 uker. Hadde foretrukket å holde det hemmelig så lenge som mulig egentlig, men jeg gidder ikke bruke så mye krefter på å finne på unnskyldninger - jeg er ikke så god på å lyve...
klatrejenta Skrevet 4. august 2011 #7 Skrevet 4. august 2011 Heisann ipeggy Om du skal gå til Galdhøpiggen er det bare å si at du vil utnytte muligheten til å få deg en liten tur i fjellet dagen etter også og ergo... fjelltur i bakrus er ikke noe å trakte etter. Tar du deg også en liten tur på morgenkvisten dagen etter lyver du jo heller ikke og kan glede deg over nok en vakker tur i Jotunheimen. Vi som er ihuga fjellklatrere pleier skjeldent å feste når vi er i fjellet,og er temmelig kjedelige og legger oss tidlig for å kunne starte tidlig neste dag og være opplagt og på hugget når det begynner å bli bratt og sikring og risikovurderinger skal tas.
ipeggy Skrevet 4. august 2011 #8 Skrevet 4. august 2011 Takk for svar klatrejenta! Jeg har tenkt på den muligheten også. Men jeg vet ikke om jeg klarer å gjøre det troverdig nok for denne gjengen, siden jeg vanligvis ikke ville sagt neitakk til et glass vin eller tre. Vi er ikke akkurat fjellklatrere, heller en glad gjeng som liker å gå fjellturer både for naturopplevelsen og det sosiale i det. Men tipset om å ta seg en tur på morgenkvisten dagen etter skal jeg følge! Har aldri opplevd Jotunheimen før, må jo utnytte tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå