Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 Hvorfor er det så sykt lave straffer ved seksuelle overgrep? Kjenner jeg blir provosert og trist av å lese om denne mannen som har to seksulle overgrep bak seg, får en dom på bare halvannet år, slipper fri 6 måneder før tiden og blir siktet for voldtekt av en 12-åring etter 1 uke i frihet... Hvorfor er man så slepphendt med å skjerme barna våre. Bør det ikke være mye strengere straffer, samt krav til psykologisk oppfølging og vurdering av gjentakelsesfare? http://www.dagbladet.no/2011/08/03/nyheter/innenriks/voldtekt/17544373/
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Vet det, men dessverre så gjør ikke regjeringen noe med det. Håper det blir bedre nå. Så bare på forsiden til en avis der Storberget har tenkt å forandre på det etter 22.07, og jeg håper de virkelig regulere andre strafferegler også. Det har blitt snakk om det i mange år. Frp har også kommet med forslaget, men dessverre fått negative respons. Å voldta noen er nesten det samme som å være terrorist. Bare man ikke går og skyter mange andre personer samtidig. Bare skader de psykisk... og får meg så er det forkastelig.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Helt enig! For 6 år siden ble jeg utsatt for det som ble klasifisert som grov voldtekt. Etter jeg anmeldte han kom det frem at han hadde vært bortpå mange andre unge også. Alle under 16. Hun ene var lam fra nakken og ned og en av dem var datteren til samboeren hans og hun var 6 år når det skjedde. Han ble også dømt for overgrep i 2002 mot en 4-åring. Han fikk 6 års forvaring, men slapp ut etter 3 år og er nå en fri mann. Blir KVALM!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Samfunnet er ikke riktig oppbygd når man kan få strenge straff for faunakriminalitet eller økonomisk kriminalitet, enn å voldta barn eller andre mennesker. SYKT!! Ett liv er selvfølgelig mye viktigere enn en bedrift som blir svindlet eller en kongeørn som blir drept...? Mener nå jeg iallefall.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Jeg leste om det i går og ble så utrolig sint. Hvorfor i all verden var han løslatt på pråve når han hadde gjort noe slikt og hvordan kan Norsk rettsvesen idønne så lave straffer for dette? Det forstår jeg ikke. Ikke rart mange vil ta saken i egne hender ovenfor slike uhyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå