Gå til innhold

*Inspirert* Hvem ser du på som et "verdig menneske"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste innlegget fra hun som var uutdannet, og følte seg som en taper. Der svarte en at hun var et v erdig menneske. Så har jeg sett andre stedr at mange ser på oss uten utdanning, med mange barn med forskjellige fedre som annenrangs mennesker. Så da lurer jeg på : hvilke krav setter dere for at noen skal kunne kalles verdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verdige mennesker. Det var et stort spørsmål.

Jeg setter veldig pris på mennesker med et stort hjerte og omtanke for andre. De ser jeg på som de er på et høyere utviklingsnivå.

Personer som er flinke til å se seg selv utenifra og andre innenifra og ut, har jeg veldig stor respekt for.

Personer som kan lytte og være genuint interresserte i andre mennesker er en god egenskap.

Hvor mange år de har sittet på skolebenken tenker jeg aldri på.

Skrevet

Tar vare på og viser omsorg for både seg selv og andre, og behandler mennesker med respekt.

Jeg syns f eks ikke at de som driver drittslenging anonymt er verdige mennesker.

Skrevet

Samme svaret som over her.

Et verdig menneske som ikke bare ser sine egne behov, men kan tenker på andre også. Viser respekt, og har et stort hjerte. Personen kan ha sine negative sider også, og innrømmer det.

Et verdig menneske trenger ikke være høyt utdannet, men kan være en søppelmann, vaskedame etc. Bare de er et menneske med stort hjerte og respekt for andre.

Skrevet

Hi her.

Syns det var fine svar jeg :) Og ser at det er det samme som jeg mener. Sosial status, utdanning etc betyr ikke så mye i den store sammenhengen, for min del er hvordan mennesker rundt meg er som personer, ikke hva de gjør i jobbsammenheng etc som er viktig.

Skrevet

Jeg ser ikke på en bekjent av meg som et verdig menneske lenger....Hun snakker kontinuerlig dritt om alle mennesker hele tiden, og går bak ryggen og lager kvalme for veldig mange.

Hun er veldig flink til å konfrontere andre dersom hun selv føler seg urettferdig behandlet, men hvis hun selv blir konfrontert så blir det steingalt. Hun nekter på ting hun har sagt, og skylder på alle andre. Lager intriger, og lekker som ei sil.....

Nei uff, lite verdig rett og slett.

Er for øvrig veldig enig med dere andre over her:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...