Gå til innhold

Ytterklær til vinterbaby???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull , ull og atter ULL :) Det er gull verdt!

Jeg hadde denne bamsedressen til datteren min. Men den ble enten for varm, eller for kald. Ull regulerer varmen. Det gjør ikke denne dressen.

Skrevet

Her i huset er det kunn ull som gjelder.

Nøstebarn har deilige dresser med hette, i ren ullfleece. De er utrolig varme og myke for babyen å ha på når de ligger i vogn eller bilstol.

De er ikke vindtette da, så om dere skal bære babyen i bare dressen, bør dere gå for noe vindtett. Men til vanlig bruk for en liten tass er nøstebarn sin helt super. Et teppe over bilstolen når dere skal ut av bilen, så er baby garantert varm.

Denne H&M dressen er jo søt, men veldig polyester og dermed ikke så veldig varm heller.

Skrevet

Mitt føsrte barn er født i januar, en vinter som som ikke hadde vært så kald i Norge på 30 år.

Vi brukte ikke ull ute, kun vanlige bomullsstrømpebukser og body, og så en fleecedress utenpå det i tillegg til lue og skjerf. Når vi var ute lå hun jo uansett i voksiposen, og for å være ærlig så var hun altfor varm, hun var rett og slett en veldig varm baby. Etter en stund måtte vi slutte med fleecedressen. Men det må poengteres at vi har den originale voksiposen som er veldig, veldig god og varm, varmere enn alle andre vognposer man får kjøpt.

Nå hadde vi en unge som trivdes godt i vogn, og jeg hadde aldri behov for å ta henne opp når vi var ute. Har man en baby som man må ta opp av vogna i tide og utide ville ikke min datters påkledning ha vært god nok i det hele tatt.

Skrevet

Eg og anbefalar nøstebarndressen. Den er dyr, men veldig romslig og elastisk, så ein kan bruke den lenge, og så er den så grei å kle av og på i forhold til dei uelastiske dressane. Eg brukte berre denne første vinteren til førstemann. Han er fødd på våren.

Andre vart fødd i november, og brukte arvedressar i starten, men ho vaks fort utav dei, og eg syntes dei var kronglete å kle på, så eg tok etter kvart i bruk ulldressen til henne og, sjølv om den var i str 80. Kjøp eventuellt i litt stor str, slik at du har den ei stund.

Skrevet

Ull, ull og litt mer ull :) Ullfleecedressen til Nøstebarn er verdt hver eneste krone, og ift bilstol så skal man heller ikke ha på noe tykkere enn den før man forringer sikkerheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...