Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #1 Skrevet 4. august 2011 men tør ikke ber hjelp fra barnevernet eller andre instanser. Jeg har hatt et vanskelig barndom med vold og alkohol. Mine foreldre var ikke akkurat noen forbilde for meg, og ikke har jeg hatt andre noen andre nære voksne i livet mitt som liten. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal lære barna mine om gode verdier eller hvordan de skal få venner. Som person er jeg veldig sjenert selv. Tør ikke å snakke med andre eller ta initiativ. Er så redd for at hvis jeg snakker med fastlege, helsesøster, barnehage ol så kommer de til å kontakte bv fordi jeg ikke egner meg som mor og tar de i fra meg. (Har hørt mye negativ om bv...) Er alenemor i dag, men får litt hjelp av bf, gudsjelov. Men han er ikke akkurat forbilde for våre barn. Vil heller si at han er en "lekeperson" for barna. Dette her kan virke litt rotete, men håper på hjelp og tips.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #2 Skrevet 4. august 2011 Mitt tips er det du ikke vil ha..... Barnevernet er der for å støtte foreldre i rollen sin De har tilgang på mange ressurser, kurs og slikt som du kan dra nytte av De er ikke farlige, jeg har selv fått mye hjelp av dem etter eget valg
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #3 Skrevet 4. august 2011 Ringte du til de selv på egen initiativ? Grunnen til at jeg ikke tør er fordi bf ikke vil det. Han og mange andre sier at bv bare er ute etter å ta barna. Hadde ei venninne som fikk problem med bv, og hun frarådet meg til å gjøre det...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #4 Skrevet 4. august 2011 Jeg ringte hovedsaklig for å få avlastning/besøkshjem til barna, for jeg hadde ikke noe annet. Jeg ble advart av mange, også min egen familie. Men jeg ringte, og jeg har fått all den hjelpen jeg har ønsket Det har aldri vært snakk om at barna ikke skal bo hos meg, heller det motsatte Jeg har hatt kontakt med BV i mange år nå, og fått kurs(har barn med vansker), og til og med hjelp her hjemme angående oppdragelse. BV tar ikke bare barn, det må du bare slutte å høre på Du innser problemet ditt, og det er et stort pluss i boken til BV Det er de foreldrene som IKKE innser problemene, som kan få problemer med BV. De som får hjelpetiltak etter hjelpetiltak uten å innse at de trenger det, eller viser vilje til endring.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #5 Skrevet 4. august 2011 Tusen takk for svaret. Mine barn har ikke noe adferd vansker. De er helt normale. Han eldste er veldig sjenert, så jeg redd for at han skal få samme skole opplevelse som jeg fikk da jeg gikk på skole. Jeg ble mobbet og hadde ikke noen venner på 9 år. Var skikkelig ensom. Min mor var mest opptatt med seg selv og sitt, og så ikke mitt behov. Jeg ble utstøtt av mine søsken. Bør vel ta mot til meg å ringe bv eller snakker med fastlegen. Kanskje de har noe tips som kan hjelper meg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2011 #6 Skrevet 4. august 2011 Kan du ikke høre med helsesøster først, eller snakke med barnehagen hvis noen av dem går der? Er det noen som jobber der som du føler deg litt trygg på? Jeg forstår at det kan være skummelt å kontakte BV, så tenker kanskje at du kunne fått noen råd fra helsestasjonen i første rekke og se om det hjelper? Helsestasjonen kan tilby f.eks psykolog dersom man har det vanskelig som mamma. Synes forresten du høres ut som en veldig god og flink mamma som tenker på dette og innrømmer at du trenger litt hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå