Gå til innhold

Hvordan jobber dere og hvor mange uker til termin?


mom-to be

Anbefalte innlegg

Har termin 14 okt og har jobbet 50 % siden uke 24. Fordeler arbeidstimene litt utover hele uken, slik at det blir korterer dager (jobber som frisør) Har fått påvist bekkenløsning, men ganske mildt. Så lenge jeg passer på og tar øvelser går det greit. Men er nå i uke 30+1 og merker at det begynner å bli tyngre på jobb...10 uker igjen nå :))

 

Hvordan er det med dere andre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling, har vært sykemeldt 40 % siden uke 24 eller noe sånt, har ikke noen plager bortsett fra at jeg er så sinnsykt sliten og sover veldig mye, hadde litt vondt i bekken og ryggen før jeg ble sykemeldt, men det kom seg da jeg fikk jobbe litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på svangerskapspenger og har gjort det siden uke 27. Er 28+2 idag.

Dette gjør jeg fordi det var ikke mulig med tilrettelegging og stod rett opp og ned i 7,5 timer hver dag og var masse rusede innom jobben som er veldig stressende med utrygge situasjoner osv. (jobber i kiosk :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 11 oktober, og jobber fortsatt 100% i jobben min som saksbehandler på et lite NAV-kontor. Har ellers vært uforskammet frisk hele svangerskapet så langt, overhodet ikke slik jeg forestilte meg det hehe (førstegangs ja;) så har ingen problemer med å jobbe fullt enda, og det er jo heller ingen fysisk anstrengende jobb sånt sett. Begynner å kjenne så smått at ryggen kan protestere litt ved lange stillesittende dager i kontorstol riktignok, og nattesøvnen svikter litt nå og da, men så langt går det veldig fint.

 

30+4 idag, helt utrolig at det er nå litt under 10 uker igjen...!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32, snart 33, og er 100% sykemeldt pga bekkenløsning med gangvansker. Var 50% sykemeldt fra uke 24-30. Jobber i butikk, så hadde nå ingen aen mulighet enn å sykemelde meg fullt. Sliter virkelig med å gå..utrolig kjedelig!

MEN...bare litt over 7 uker til termin! Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber 75%, jobbet 100% frem til for 6 uker siden.

 

Har termin 1.okt, begynner å kjenne at magen er i veien og at ryggen ikke takler lange dager med ståing og gåing på hardt gulv. Men jeg ser for meg å fortsette 75% så lenge jeg kan. Trives i jobben min og er veldig dårlig på å gå hjemme og glo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber forresten som ass. ferskvaresjef på en superstor Meny-butikk med ansvaret for rundt 20 personer, så har en ganske travel jobb nå som ferskvaresjefen er på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er 29+0 uker på vei og har har vært aktivt sykmeldt en stund nå, er nå 100% sykmeldt da det ikke er noe som heter aktiv sykmelding lengre. (nytt fra juli i år). jobber som sykepleier og det er svært travle arbeidsdager med fysisk/psykisk tungt arbeid. selv om jeg er 100% sykmeldt nå er jeg på jobb to dager i uka og gjør litt administrativt arbeid samt å legge opp medisiner osv. synes det er godt å komme seg på jobb også men kjenner det blir for tungt med de vanlige sykepleieoppgavene. flere som jobber i helsevesenet? hvordan har dere det?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11uker til termin. Var 40 % sykmeldt før sommerferien, mens jeg gikk til behandling hos fysio for bekkenløsning. Har nå begynt på jobb igjen i 100%. Jobber turnus så timeantallet varierer fra uke til uke, men har et snitt på 35,5 timer. Vet ikke hvor lenge jeg holdt i 100% men har lyst til og prøve til dagene har kommet i den vante rutinen igjen. Skolejenta begynner ikke før 18.8, så jeg har planer om å se det en noen uker etter skolestart, se hvordan jeg fungerer når hverdagen starter for fult, men levering i barnehage,jobb, kjøring til etterskoletidsaktiviteter, lekselesing osv osv. Fungerer ganske greit på dagtid, men nettene er ille, sover sjelden mer en to timer i strekk. Da må jeg opp å gå en runde før jeg kan fortsette å sove noen timer til. Mye smerter i bekken når jeg ligger, sliter med brystbrann, do turer, en mann som snorker innimellom, og en treåring som kommer luskende på nattmorgenen, så natten kan bli svært oppstukket. Jobber som sykepleier i psykiatrien er veldig avhengig av at hodet fungerer. Håper at jeg klarer og holde ut i jobb i mange uker ennå. Tiden går så seint når jeg er hjemme. Er en smule utålmodig ja. synes tiden går saktere for hvert svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg jobber også i helsevensenet. Har fortsatt min faste 75% stilling, men forsøker å jobbe ekstra opp til 100% så langt det går.

 

Er ansatt i en avdeling der det er stor variasjon på oppgavene, men veldig vanskelig å forutsi hvor det vil bli mest å gjøre. Mye løping og lite tid til pauser er vel standarden sånn generelt, mens den andre delen av avdelingen kan bli veldig stillesittende igjen med like stor stressbelastning. Jeg er mest på den delen der vi kan sitte mest i ro, da jeg begynner å bli for stor for å løpe rundt i en vanlig avdeling med de løft og arbeidsoppgaver vi har der. Blir mer iveien for de andre enn til hjelp føler jeg:p

 

Jeg har også alternativene som lagerrydder og medisinromsansvarlig + evt jobbe med fagutvikling/undervisning, men har valgt å jobbe med vanlige oppgaver så lenge det går:) Virker som det bare er å være kreativ, så løser det meste seg så lenge man klarer. Vært heldig med arbeidsgiveren min sånn sett:) er 30+1 nå ->10 uker til termin:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15 oktober og har jobbet fulltid frem til 30+ 5 , men ble 100 % sykmeldt denne uken. Jobber på kontor så slik sett er ikke jobben fysisk belastende. Men jeg har fått problemer med rygg og søvnen er forferdelig når man kombinerer dette med dobesøk 4-6 ganger om natten. Jeg pendler 2 timer hver dag så når dagene stort sett består at sitting og lite søvn har jeg rett og slett følelsen av å være utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isimagen

Jeg har termin 7. oktober, og har dermed 8 uker igjen (snart uke 33).

 

Jeg har jobbet fullt frem til for to uker siden. Er nå 40% sykemeldt, og har derfor to hele dager hjemme per uke. Sykemeldt pga bekkenløsning :( Har gode og dårlige dager.

 

Har kontorjobb hvor jeg tidvis står i skranke. Har fått tilrettelagt slik at jeg slipper skranken heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er advokat og jobber 100 % (ja, eller 150 % sånn egentlig). Har et svangerskap som er litt trøblete med bl.a. urinveisinfeksjoner i fleng og nå et bristet ribbein og betennelse i ribbeveggen. Men jeg har ingen sjanse til å avslutte jobb nå, så jeg får prøve å holde ut. Jeg tar noen kortere dager innimellom og jobber heller litt på ettermiddagen, så det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som sykepleier på sykehus og jobber fremdeles min 75% stilling pluss litt ekstra. går bra enda men tar en dag av gangen siden avdelingen jeg jobber på kan være veldig hektisk til tider. ellers har jeg ikke så mye plager, kjenner bekkene litt nå så nettene er ikke fantastisk lenger. er forresten 29+4 i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 22.oktober og har vært 30 % sykemeldt frem til nå. Jobber på sykehjem så det er tungt og har i tillegg fått bekkenløsning så nå er jeg 100% sykemeldt frem til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50% sykmeldt er 29+5 i dag. Går på jobb hver dag og jobber halve dager. Har vært sykmeldt pga stress. Det ble for mye utenom de rent vanlige svangerskapsplager, sliter i perioder med søvnen og det har vært veldig slitsomt nå de siste mnd.

 

Var 50% sykmeldt fra to jobber i begynnelsen av svangerskap (jobbet da til sammen 75% ) pga at jeg spydde og spydde... Burde nok roet mer ned da. Etter 17 uker jobbet jeg 125% med kun 4 fridager i mnd fra 1.mai til 15.juli, da ble jeg 50% sykmeldt. Har også hatt ferie og kjenner at formen er bedre. Men nå begynner det å bli tungt, sliter mye med tungpustethet og tung kropp. Selvom jeg ikke er så stor.

 

Livet står på hodet for øyeblikket. Legen igjen om en uke, så får vi se hvordan ståa blir. Mister også jobben om to uker, og må da ut i en svært tung fysisk jobb med svært ugunstig arbeidstid, så da regner jeg med at kroppen sier i fra.

 

Hadde aldri trodd mitt første svangerskap skulle bli som dette. Har vært tyngre enn jeg trodde. I tillegg til at jeg spydde fra uke 5 til uke 17, og litt etter det også, men kan ikke sammenlignes. Skyldes nok i hovedsak alt annet som har skjedd utenom i livet mitt, håper vi kan fokusere på babyen nå.

 

Dette ble langt beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Utrolig mange som holder ut i jobb til langt ut i svangerskapet. Fantastisk at dere klarer :)

 

Selv er jeg 32+ 2 på vei og har gått hjemme siden uke 4......

Jobber turnus innenfor rusomsorgen og det skulle vise seg å bli vanskelig å tilrettelegge, så jordmor foreslo svangerskapspenger.

Har hatt litt trøbbel i svangerskapet, så det har vært greit å slippe belastningen med jobb ved siden av alt dette.. men du verden for et langt svangerksap!!!!

Det er jo et luksusproblem å kunne gå hjemme og gjøre akkurat det som måtte passe dagsformen (så jeg skal vel ikke klage), men som jeg gleder meg til det begynner å skje noe i hverdagen igjen.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ble sykemeldt denne uka og frem til permisjonen starter 25 september. Er 31 uker på vei. Jobber på platekompaniet, og står og går dagen lang + masse bevegelser som ikke er bra for en vond korsrygg og bekken.

 

Man er bare gravid noen få ganger i livet, så man må ta ta vare på helsa med god samvitighet.

 

Lykke til alle oktobermødre! Nærmer seg med stormskritt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 12 okt, jobber fortsatt 100% og regner med at jeg fortsetter med det frem til permisjon. Jobber på kontor, så har ikke så fysisk krevende jobb, har i tillegg litt fleksi-tid så er ganske heldig sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 23. oktober. Er 20% sykemeldt nå (30+1) for å kunne ta det litt med ro. Jobber på kontor så ikke tungt, men har begynt å få litt bekkenproblemer og sliter med å sitte en lang dag. Har mulighet til å sove litt lenger hvis jeg er ekstra trøtt en morgen og har fortsatt overskudd igjen til å trene litt styrkeøvelser. Å gå tur begynner å bli vanskelig dessverre p.g.a. bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har like under 11 uker igjen. Jobber i skole, men har vært litt "superwoman" i ferien og hatt en ekstra jobb. Skal tilbake i 100% jobb i morra, men etter 2 uker med helt fri nå, så kjenner jeg at kroppen har hatt godt av det. Så vi får se om jeg går helt til permisjonstart 30. sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...