Undretrollet Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Her går det greit, men jeg sier ja takk til å føde omså i natt Gruer meg til fødselen, men jeg må jo gjennom den uansett, så da er det jo bare å få det unnagjort... Har lagt på meg ca 14 kilo,og håper det ikke blir nå særlig mer. Lite kynnere om natta, noe jeg synes er rart fordi det skal være typisk nr 3 å lure med mye nattevondter. Og med de to første hadde jeg vondt nesten hver natt i en mnd før. jaja, kanskje det kommer kastet på denne gangen... Ellers er det bekkenløsning og dovne hender som plager, og at jeg synes ungen tar litt stor plass for tiden, den presser magen alle veier Søtingen da, nå gleder jeg meg til å hilse på! Er jo begynt å vente veldig, selv om alle sier at det må man ikke gjøre... Kjempelett å la være liksom, etter 8,5 mndr... Yeah right!! Har dere det bra??
bamsemomsen Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 hei hei, jeg gruer meg til fødselen på lik linje med deg og har vel slått meg til ro med at jeg må jo igjennnom det uansett å helst i går jeg har slitet med mye slim, kynnere,rieer, og nedpress i en evighet, skal til jordmor i morgen og da skal jeg strippes er vi blitt enige om, hadde for en uke siden 2 cm åpning og helt moden så etter i morgen håper jeg det skjer noe for å si det sånn, har så lyst å ha ho i armene nå, har termin 18 august så er passe å få nå synes jeg,
Undretrollet Skrevet 3. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2011 Så heldig du er da, som kanskje får fortgang i sakene allerede i morgen.. Tipper jeg bare må vente på at det skjer av seg selv, disse jordmødrene her jeg bor bruker ikke å ville strippe. Men, det er jo 13 dager igjen enda, så har håp om at jeg ikke må gå helt til termin! Selv om jeg tipper jeg går helt ut. har du noen fra før?
lille frø, mor til to Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Jeg har termin 24. august. Formen er nesten for bra til å være sann. Masse overskudd og glemmer til tider at jeg er garvid når jeg finner på å løfte tungt eller hiver meg rundt på en eller annen aktivitet. Men svangerskapet mitt er komplisert for den lille i magen. Må på ukentlige kontroller på Rikshosbitalet med spesialister og sitter en time under kontroll. Jeg håper på å gå til termin og gjerne litt over så jeg blir ferdig med redebygging.
♥bebi♥ Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Hei hei! Termin 14.august her og føler meg veldig klar! Har fått litt vondt under føttene og varmen er helt sinnsyk! Liker ikke å klage da.. sommer er herlig<3 hehe:) Uansett så gleder jeg meg veldig til fødselen! Første var helt grusom, denne skal bli fantastisk! Masse lykke til til dere alle:)
Mrs. Charming Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Jeg har lagt på meg 4-5 kilo m vann og er sur i varmen. Får kynnere og nedpress med en gang jeg gjør noe, og nå som det nærmer seg ul termin 11 august har kynnerne roet seg ned. Jeg har dog observert noe slim som kommer ut, men ellers stille. Har en drøm om å føde i helga, men så blir jeg svartsindig og tenker at siden 1- mann kom på termin kommer hvertfall nummer to 14 dager på overtid!:-( Litt gretten med andre ord.
lillemeg:) Skrevet 3. august 2011 #7 Skrevet 3. august 2011 Jeg har termin 17 aug... Er på føden og blir strippet/tøyd 2-3 ganger i uka og blir satt igang til mandag om det ikke har skjedd noe før den tid:) (Pga stort barn og to knall harde fødsler bak meg... ) skal få igangsettingsnåler til lørdag, samt strippes igjen, håper det gjør at det starter av seg selv.... har 1-2cm åpning og 1 cm igjen av livmorhalsen.... Har gått opp 9kg og er ganske grei i formen, bare de vanlige plagene enn ikke kommer foruten nå på slutten;) Må si jeg føler meg utrolig godt ivaretatt og ikke minst lyttet til på det sykehust jeg hører til, ser at ikke alle her inne føler det samme... det er trist at det ikke er samme rettningslinjer for hele landet:/
LilleBøllefrø Skrevet 3. august 2011 #8 Skrevet 3. august 2011 Satt og leste på denne tråden for 2 timer siden. Hadde tenkt å skrive et langt syte innlegg om at jeg ikke kjente noe og at føltes som det var en evighet igjen.Før jeg satt meg ned for å skrive gikk jeg på kjøkkenet for å lage meg noe kaldt å drikke..og tror dere ikke vannet går??Ringte sykehuset og de sa at jeg måtte bare vente til riene kom. Om det ikke skjedde noe måtte jeg komme opp fredag morgen. Så nå venter jeg..kjenner ingenting enda.Liten lure gutt i magen. I termin 13 august:)
gledebarnet2 Skrevet 3. august 2011 #9 Skrevet 3. august 2011 Hei. Termin 16.august her;) men regner med at det skjer noe ila neste uke;) vært snakk om å sette i gang... Lagt på meg ca 9 kg til sammen, formen er/var helt topp fram til søndag...tror jeg fikk vondt i bekkenet, klarer ikke å gå så langt mer...rart at det skjedde så plutselig... whatever...ønsker at fødselen setter snart i gang;)
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 4. august 2011 #10 Skrevet 4. august 2011 Termin 18 aug her. Føler ikke en dritt av symptomer forå si det sånn. Nå har jeg vært på båttur nesten hver dag, støvsugd veldig ofte, gått mine små turer, drukket bitter lemon til den store gull medaljen, bært mange tunge løft, men det ser ikke ut til at noe har virket inn på luringen i magen. Forrige dagen var jeg så lei, er det enda, at jeg grein hele dagen. Har gått og trodd hele svangerskapet at jeg skulle komme til å føde tidligere, men nå er jeg blitt sånn pessimist at jeg tror han kommer langt over tiden. Er veldig i mot overtid på 14 dager, kun en uke over.
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 4. august 2011 #11 Skrevet 4. august 2011 Hei, det går greit, men nettene er tunge, med bekkenvondt og doturer, og problemer med å sove. Varmen er også slitsom, men sitter inne foran vifta mest. Hemoridene er også fæle og smertefulle, og jeg gruer meg virkelig til at de erfaringsmessig blir enda verre etter fødsel. Ellers så går dagene til å strikke litt babytøy, rydde og sortere barnehageklær til storesøster og klær til babyen, og slappe mest mulig av og lade batterier til barselperioden. Ja takk til fødsel når som helst for min del!
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 4. august 2011 #12 Skrevet 4. august 2011 Haha, gratulerer med begynnede fødsel da!
Cocopuffs Skrevet 4. august 2011 #13 Skrevet 4. august 2011 Jeg har termin 15.august, og er så fødeklar som det går ann til å bli. Er kjempelei.. tung og sliten.. Har hatt menssmerter nederst i magen de to siste kveldene, og lå oppe om natten i går å prøvde å telle. Men det var ingen sammenheng, så ser ikke ut til at det skjer noe med det første
Undretrollet Skrevet 4. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. august 2011 Ser at de fleste er lei nå ja, er jo godt at det ikke bare er jeg som er utålmodig Idag er jeg faktisk gørrlei, men tipper det er lenge igjen enda... Vært hos legen og han ga meg iallfall beskjed om at etter de nye retningslinjene SKAL denne ungen uansett være ute til 23. august, 1 uke etter termin Så det er jo greit å vite!! Men det er tungt nå, det meste er klart her hjemme, og det som ikke er klart er jo ting jeg uansett ikke klarer å gjøre.. Når søster på 3 år kom hjem fra bhg idag så kom hun løpende inn og ropte " er babyen kommet ut idag, mamma?" Når hun skjønte at den ikke var det, så begynte leppa å dirre og så strigråt hun... Så stakkars, ikke bare mamma som er lei av å vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå