Gå til innhold

Noen som vet litt om regler om permisjon til mor og far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har antageligvis fått meg jobb. Men de vil jeg skal starte med engang. Jeg er ute i permisjon med ungen min enda og skal ikke begynne å jobbe før i starten av sept. Kan far overta min permisjon så jeg får begynne å jobbe eller kan jeg sette min på "vent"? Altså, avslutte den nå og ta resterende uker senere?

Og mister jeg foreldrepengene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det er slik at man har 9 mnd med permisjon som man kan fordele fritt på 3 år. Uavhengig av hvem som bruker den endten deg eller mannen. Venninna mi jobber annenhver uke og har permisjon annenhver.

Skrevet

Far kan avvikle den biten av permisjon som ikke er lovpålag mamma: dvs de 3 ukene før termin og 6 uker etter fødselen. Om dere tidligere har avtalt at far kun skal ta ut "hans" 10 uker og du få resten kan dette godt endres.

Dere MÅ melde fra til NAV om endring før du går ut i arbeid for ikke å miste permisjonsdager/uker.

Jeg hadde 4 ukers perm igjen da jeg fikk jobbtilbud. Pappa her i huset er selvstendig så han tok over ukene og brukte de 4 md etter på som sommerferie:-) Vi måtte i tillegg til å melde fra til NAV om nye permisjonsdatoer for far søke om utsettelse av permisjon.

Om du kan utsette din permisjon er jeg ikke sikker på. Kanskje du kan ta de ut som tidskonto....

Lykke til med ny jobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...