Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Jeg ville forandre på mye da jeg var yngre og bodde hjemme.. Jeg og søskene mine hadde det ikke bra, og idag sliter jeg med å takle at jeg ikke klarte å få oss bort der ifra... Det er så vondt å tenke på at jeg, ikke klarte å få de bort, slik at de også slapp å få ting å slite med nå som voksne... Det har ødelagt livet våres... Og jeg angrer sykt... Måtte bare lufte litt..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Ta av deg ryggsekken med dårlig samvittighet. Du må lære deg å gi slipp på det du ikke kan endre på, altså fortiden. Jeg skjønner at du har det vanskelig med dette, men kan du ikke oppsøke en psykolog og få hjelp til å strukturere tankene dine? Jeg garanterer at du vil få det bedre!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 mener du det var ditt ansvar å få deg og dine søsken bort som barn? det er vel voksne som har ansvar for slike ting!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Hele oppveksten følte jeg ansvaret over det.. Måtte iblant ta vare på foreldrene mine også.. Og det tærer på. Det var værst da jeg var 15-16.. jeg visste jeg måtte få oss bort der ifra, men ikke hvordan.. Måtte en natt ringe til politi og ambulanse, men ingenting skjedde etter det. De kom, tok med seg bråkemakeren men dagen etter var det ille igjen. Dette sitter veldig igjen idag, visste den tid at jeg kom til å angre om jeg ikke hjelpte de! Men, jeg var jo bare et barn jeg og.. :/ Jeg har vurdert psykolog.. hi
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Synes du skal be legen din henvise til psykolog jeg, kanskje kognitiv terapi? Det er en bok som heter Sjef i eget liv, den anbefaler jeg deg å lese. Den er veldig populær, på biblioteket her er det venteliste på den. Det handler om å akseptere at ting har skjedd, det er ikke noe du får gjort med det i dag og du må rett og slett lære deg å leve med det. Klart du har hatt en vond barndom, du sliter med ettervirkningene av det og har i tillegg dårlig samvittighet fordi du ikke klarte hjelpe småsøsknene dine. Men er det rett fokus? Nå er dere voksne og må ta tak i det livet dere har i dag. Få hjelp til å sortere tanker og følelser, bearbeid det som bearbeidet må og begynn se fremover. Er det noen du skal være sinna på er det naboene, familie, skolen, helsesøster osv osv som valgte se en annen vei og ikke kontakte barnevernet. Det var ikke ditt ansvar, du var et offer og trengte også hjelp! Ønsker deg masse masse lykke til videre. Klem. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=148066
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #7 Skrevet 3. august 2011 Just like a pill? Vil bare holde den oppe så hovedinnlegger kan skrivee igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå