Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Vi har ikke fått barnehageplass til snuppen som blir 1 år i januar, så planen er at jeg skal gå i ulønnet permisjon frem til sommeren og derfor har krav på kontantstøtte. Videre skal pappaen ha pappapermen sin sommeren 2012 frem til hun begynner i bhg. Har vi da krav på kontantstøtte i den perioden pappaen er i perm? Siden hun er over et år og ikke er i bhg, eller faller det bort når man har permisjon? Og før noen fyrer seg opp, dette er ikke et forsøk på å snylte til seg penger man ikke har krav på, jeg bare lurer!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Kontantstøtten er KUN avhengig av om barnet er i barnehage så man kan fint motta permisjonspenger og kontantstøtte samtidig. Husk å søke om utsettelse av fedrekvoten FØR din betalte permisjon er over!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 Jeg lurer litt på om svaret er riktig, jeg tror ikke man kan motta kontantstøtte samtidig som man har permisjinspenger, og man får vel uansett ikke kontantstøtte feriemåneder?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Feriemåneder i flertall? Man har bare fire uker ferie (fem om man har det i tariffavtalen)..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 sakset fra : http://www.nav.no/Familie/Kontantst%C3%B8tte Hvem kan få kontantstøtte? Dersom du har barn mellom ett og tre år som ikke går i barnehage som har offentlig driftstilskudd, kan du få full kontantstøtte. Har barnet deltidsplass i barnehage, kan du få delvis kontantstøtte. Du kan maksimalt få støtte i 23 måneder. Dette er eneste kravet for å få kontantstøtte.. Så m.a.o kan man få dette når pappaen har fedrekvoten og man får det også i ferien..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå