Gå til innhold

Flere som venter første barn i februar??


im

Anbefalte innlegg

Kunne vært artig å høre hvordan andre førstegangs-gravide har det om dagen! Akkurat nå har jeg ikke følelsen av at jeg er gravid. Kvalmen har jo gitt seg og det eneste som er litt spesielt er at jeg har mistet lysten helt på kaffe.. Hvordan har dere andre det? Jeg er forresten 14+0 på vei i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha første i februar:)

Har heller ingen følelse at jeg er gravid, har ikke vært kvalm en gang!:/

Eneste er at jeg blir uvanlig irritert av tryne på samboeren:-p

 

Er 11+2 nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 1.i vente. Var på ultralyd for 2 dager siden siden jeg hadde MA i uke 13 tidligere i år.

Veldig spesiell opplevelse. Hadde sett for meg nærmest en leirklump med hode og antydninger til armer og ben, men her kunne vi telle 5 fingre på hver hånd og føttene var som små ferdige babyføtter! (Er i uke 13 nå).

 

Sånn med tanke på matlyst så har jeg gradvis blitt mye bedre siste 3 ukene. Men kan plutselig bli uggen og en del mat jeg ikke har lyst på. Men lyst på det meste av junkfood, merkelig:) Og fått skikkerlig dilla på kuleis...sjokolade og sitron,nam.

 

Vært mye slapp og hatt mye hodepine, men fant ut hos lege forrige uke at jeg har fått lav blodprosent så begynt med jerntilskudd osv så da satser jeg på at det blir mye bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Skal ha første barn i februar også :) Er på 14+6 vei i dag.

Var ikke kvalm, bare trøtt, men det går bra nå. Har liten mage... I dag forsto jeg at må kjøpe ny klær.

Er dere samme størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er og har vært konstant kvalm siden uke 5-6. har allerede vann i kroppen, og tilbringer dagene i tights og kjoler. har ikke hatt en bukse på siden jobb i midten av juni. hehe.

 

kunne en periode ikke ha undertøy på uten jeg kastet opp heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter min første 11. februar :) Er 12+6 i dag.

Formen er stigende. Har slitt med ekstrem trøtthet de siste 4 ukene, og har ikke orka å lage middag en eneste dag. Men i dag har jeg laga middag (bare stekt frossenpizza i ovnen, men...), satt på oppvaskmaskinen, satt over en klesvask og rydda på stua. Jippi!

Jeg hadde en MA i mars, så hittil i dette svangerskapet har jeg vært veldig stressa og bekymra for det minste stikk i magen. Men på mandag var jeg på ultralyd og så et friskt og sprellende foster, så nå begynner jeg å slappe litt mer av :)

Buksene har begynt å stramme, og sjefen min kommenterte i dag at jeg har "lagt meg ut litt i sommer"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann .

Jeg venter også min første i februar er 12+6 i dag.

Har vært lite kvalm egentlig, men en god del trøtt. Er fremdeles trøtt, men ikke hver dag. har ikke merket så mye i forhold til mat, spiser som før.

Gleder meg til ul i sept. Klar for å begynne å strikke litt etterhvert, til småen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uker og venter min første ja :)

Kvelmen hadde gitt seg litt, før den sneik seg på litt til. Og nå har jeg t.o.m kasta opp noen ganger :/ men men, sliter litt med nakken, har store bryster fra før, og nå er de blitt tyngre så det sliter på. Men tror jeg skal spandere på meg en massasje da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :-)

 

Venter mitt første barn i februar, er 11+3 i dag. Formen er noe bedre nå enn den var for 4 uker sider. Da ble jeg sykmeldt pga svangerskapskvalme. Kvalmen er der fortsatt, men den går litt opp å ned. Kaster opp litt no å da :-p Hadde min første svangerskapskontroll i går. Venter på innkallelse til tidlig ul på sykehus, pga kraftige smerter på venstre side i underlivet. Har hatt smertene i ca 14 dager.

 

Men vi gleder oss masse til å bli foreldre :-) Syns tiden går så alt for tregt :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukseknappen strammer ubehagelig når jeg sitter så jeg har bestilt en sånn bukselinningutvider.. Har lyst å gå i mine vanlige klær litt til, er litt drastisk å begynne med mammaklær enda syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangs jeg også.. er uke 12 nå.. Spennende tid framover. Formen har vært opp og ned.. mest uvel om kveldene. Jobber som kokk, å det er ikke helt enkelt å smak til mat lenger. Mat ellers er ikke fristende.. men må spise for å fungere. Vekta har gått ned og magen har kommet frem :) Så går i buksene jeg har brukt før. Det vil vel forandre seg vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha mitt første. Er i uke 14 idag :)

Termin 6. februar. Jeg har vært på 2 tidlige UL, da jeg hadde en del blødning de første 8 ukene, men barnet er friskt og fint. Allikavel så er det vel ikke uungåelig at bekymring melder seg og at man gru/gleder seg til kontroll i uke 17 - 19. Jeg har hatt ett fint svangerskap til nå, kvalm 3 - 4 ganger så skal ikke klage. Myyyye trøtt, lyst til å sove heeele tiden, passer ikke helt med at det er høysesong på jobben nå. Det jeg har lyst på om dagen er alt av grøt, brødmat, frukt og bær. Jeg er ikke så veldig glad i vanlig varm middagsmat for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter første barnet, og er 13 + 2 i dag! Jeg har ikke merket annet til graviditeten enn at jeg har vært litt trøtt. Ellers har graviditeten bare vist seg på kroppen, noe som ressulterte i at jeg måtte fortelle det første dag i ny jobb! Ikke det gøyeste jeg har gjort, men utrolig takknemlig at de tok det så bra som de gjorde :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er førstegangsfødende. Er nå 15+4 uker på vei:) Formen min svinger seg veldig. Men kan jo ikke akkurat klage, for jeg har sluppet å spy. Eneste jeg sliter med er hodeverk å tretthet. Føler ikke jeg er gravid, men heldigvis hørte jeg hjertelyden når jeg var hos legen sist, og alt står bra til med mini:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 15 februar og dette er første babyen min :) Er dessverre en av de som fremdeles er ganske plaget med gravidsymptomer enda. Er mye kvalm, slapp og sliten og klarer ikke mye mat. Er ekstra slitsomt da å sitte i full jobb når man ikke fungerer som man skal og ikke har gjort det de siste 2 månedene. Startet med skikkelig morgenkvalme allerede i uke 5 og kastet opp minst en gang om dagen frem til uke 12. Nå som jeg er i uke 15 kaster jeg heldigvis bare opp når det er noen lukter som jeg brekker meg av, så kjæresten må fremdeles ta ut alt av søppel enn så lenge :op Var å smugtittet på den lille der inne for en uke siden og det var helt uvirkelig å se fingre, tær og en bitteliten nese som samboeren min kaller " smurfedropset" :op Gleder meg masse til den ordinære ultralyden om 4 uker så jeg kan få tittet inn der igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også førstemann.. Venter veldig på magen også.. =P 14 uker idag! Termin 24.februar.. Har nok vært en av de heldige, for kvalmen fant ikke veien til meg.. Jon Blund derimot.. Han har flyttet inn tror jeg.. Aldri vært så trøtt og sliten før.. Først nå denne uka jeg har orket å stå å lage mat.. Har en samboer som ikke gjør en dritt, så har vært litt bomba hos oss de siste 10 ukene, med enkelte unntak.. =)

Fråtset i mat frem til for et par uker siden, men nå roer det seg heldigvis merker jeg.. Savner salami og trønderfår men.. Ordinær ultralyd om 5 uker og gleder oss til å finne ut hvem som har slått leir inni der.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge barnimagen er jeg nå i 17.svangerskapsuke, trodde jeg var i 14.uke, men det finner jeg ut 13.sept når jeg skal på første ultralyd. Er så spent! Dagene går sakte men sikker fremover, og har det flott, med samboer og høyskolestudering. det eneste som er veldig tungt er at jeg plages veldig med hodepine. Har aldri plagdes med det før. Er det flere som har det slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten 10.februar som termin hos legen. har ikke vært på kontroll elr hos legen siden da. venter bare på ultralyddatoen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 uker i dag og venter mitt første barn ca. 10 februar. Vi skal på ultralyd om 2 uker, noe vi er veldig spente på. Tiden går sakte men sikkert fremover når jeg tenker på den dagen. Jeg har egentlig lyst å ikke vite kjønn, men jeg er alt for nysgjerrig til å klare det :) Jeg har allerede sniktittet på tidlig UL i uke 12. Da gikk alt fint med barnet, noe som gjorde at jeg slappet litt mer av. Graviditeten har vært super så langt, men jeg blir ekstra sliten etter en lang dag på jobb. Når har dere UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei enda ein førstegangsgravid her :) er 16 veker i dag :D

har vore veldig kvalm siden veke 5 og da har fremdeles ikkje gått over heilt endo.. :( menmen... iløpet av 1.trimester gikk eg ned 8 kg for eg fekk ikkje i meg noe særlig med mat eller drikke... Dei siste to - tre vekene så har sjokolademelk hjulpet veldig på kvalmen som komer snikande fullfart på ettermiddag/kvelden. Ellers er formen så som så, er trøtt og orker ingenting. hadde lavt blodtrykk med første svangerskapskontroll, men da va i veke 8+5 så får sjå på onsdag når eg skal til jordmor om da er blitt bedre :) er ikkje så svimmel no så eg har vore dei siste vekene så da er bra :)

Om ca 2,5 veke så skal me inn å smugkikka litt på h*n i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter vårt første barn ca 24 februar =) Vært en del kvalm, men det ga seg i uke 12 =) Er nå i uke 15 og jeg heller merker ikke noe særlig at jeg er gravid. Men har startet med bekken vondt. Så skal til behandling for det, men ellers i strålende form =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...