Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Noen som har omtrent bare tenkt negativt om alt og alltid snakker dårlig om andre som har klart å snu? Hvilke ting kan jeg si til meg selv før jeg plumper ut med noen jeg angrer på etterpå?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Så flott at du vil snu! Det er vel første skritt Det er masse interessant (og uinterressant) om positive thinking på nett. Artikler, youtube-filmer mm. Tror jeg ville startet med 5 minutter hver dag (ikke mer i begynnelsen) og sette ord på alt jeg er takknemlig for. Alt som har gitt meg glede og andre oppriktige opplevelser som jeg har vokst på. Skriv en positivtets-liste, velg hva du vil den skal inneholde av alt som er positivt for deg. Og en negativitets-liste hvor du gjør deg bevisst på de ting du vil endre. Bruk disse, legg dem vekk etter en stund og ta dem frem igjen en gang i mellom. Drit i om andre behandler deg som dritt (for å ta litt i) - behandle andre slik du selv vil bli behandlet. Å snakke dårlig om andre er ofte en "vane" å komme inn i. Tenk på alle dine venners positive sider og sett ord på dem. Har du dårlige venner ville jeg vurdert å la dem 'renne ut i sanden'. Lykke til! **
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 Jeg får veldig ofte folk mot meg, som planlegger livet mitt. Derfor jeg er så negativ til dem. Har heller kuttet kontakt med folk for å få de på avstand fra å bestemme over meg. Føler meg ganske langt unna å snu lett til det positive. Prøver nå på en liste på ting jeg synes er positivt i livet mitt. Takk for gode ideer! Det er så vanskelig å se det positive med mennesker synes jeg, og synes det er vanskelig å gi og få komplimenter. HI
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 Jeg er pessimisten selv, og skulle gjerne hatt noen råd selv. Er deprimert i tillegg da. Jeg ser derimot mye positivt i andre, og positivt i andre sine liv jeg da, men ser bare negative fæle sider ved meg selv og livet mitt. Når jeg tenker på å skrive en liste over alt som er positivt, så begynner jeg å grine. Ikke enkelt å finne noe jeg føler er positivt. Jeg vil også være positiv, tenke positive tanker, være glad. For min egen del og barna sin del. Men det er neimen ikke lett.. Var ikke til hjelp for deg dette, men trengte en liten utblåsning.. puh.. Titter innom tråden din og ser om du får noen flere gode råd jeg også kan dra nytte av. Lykke til med prosessen
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Hjelper det å tenke at du ikke skal svare før det er gått i alle fall noen sekunder? Jeg har en kollega som er supernegativ til alt og tror alt kommer til å gå til helvete hver dag. Det er kjempeslitsomt å forholde seg til og jeg unngår henne så mye som mulig. Hadde hun kunne holdt negativiteten for seg selv i alle fall halvparten av tiden, hadde jeg kunne tolerert henne...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Så si ifra på en rolig og bestemt måte til vedkommende at du helst tar gjerne egne valg - mens du smiler hvis det går. Det kan ta tid å endre mønster men du må begynne å sette foten ned for folk som 'tar styringen'. Ikke la deg bli offer. Hvordan ønsker du selv å være? Hva ER styrkene dine, og hvilke styrker/kvaliteter ønsker du å ha/lære? Du beskytter deg nok også ("Det er så vanskelig å se det positive med mennesker synes jeg, og synes det er vanskelig å gi og få komplimenter") og det er kanskje rett å gjøre en tid mens du fokuserer på hva det negative er og hvordan du vil snu det. Men en dag vil du merke at du åpner opp og blir mer sårbar - da er du på riktig vei! Det er ikke mulig å leve med kjærlighet, tillit og respekt i noen relasjoner uten at en selv åpner seg. Kom på en annen ting - å skille mellom de subjektive og objektive sidene ved en situasjon kan hjelpe til å foreta bedre valg, si de rette tingene osv. Igjen, lykke til Du er deg selv fult og helt og bestemmer i STOR grad resten av livet ditt! Hurraaaa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå