Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var vel nærmere 7 mnd at jeg begynte med det som del av et måltid, før det hadde han fått smake div brød.

Funker best med hjemmebakt brød synes jeg siden det ikke klistrer i ganen og dessuten har god smak ;)

Skrevet

Gir du med pålegg da? Eller bare brødet?

Mini her blir 7 mnd neste uke så lurer på om jeg skal begynne med litt brød.

Må vel dele det opp i bittesmå biter så han ikke får det i halsen?

Jeg er ikke så veldig til baker så jeg kjøper bare brødet :P Grovbrød uten noen korn er vel best da?

Skrevet

Jeg begynte så smått igår, han er 5 mnd + 3 uker. Tygger og koser seg, men det hender han "brekker" seg litt når han svelger litt for store biter. Begynte nå fordi han virker lei av grøt (liker en smak når den er ny, men etter noen måltid vil han ikke ha mer). Og han syns det er mere moro å spise hvis han får føle og ta på maten. Jeg hadde på litt leverpostei på rugbrødet vi hadde hjemme, men har lysst til å prøve andre pålegg og hjemmebakt. Costamummy, har du oppskriften på siden din?

Skrevet

Begynte da han var 6 mnd. Han likte det ikke så godt, og det var ikke før han blei rundt 9 mnd at han kunne spise det som et helt måltid. Fra 9 mnd og frem til idag spiser han gjerne 2-3 brødskiver til lunsj, og innimellom til kveldsmat.

Skrevet

Nurket mitt fikk smake på brødskiver da han var litt over 6mnd gammel. Da han var ca 7mnd gammel innførte jeg brødskiver til fast føde måltid. Nå spiser han ca 1,5 skiver + frukt / fruktmos ca kl.16.10 hver dag.

Skrevet

Sønnen min spiser en brødskive i løpet av dagen, han er 7 mnd og jeg har begynt med dette ganske nylig. Da jeg var på 5 mnd kontroll sa de at jeg kunne begynne med brød i tilfelle han ble lei grøt. Men jeg kjøper mye grøt i Sverige og mikser og trikser så det skal litt til før han blir lei tror jeg. Men jeg har liksom ingen fast rutine på når jeg skal gi denne skiva... Han spiser grøt, middag, grøt og en flaske velling. Gir ofte et halvt middagsglass og skiva, men føler det blir litt rart... Har ikke lyst til å kutte ut noen grøtmåltider, så kanskje jeg må begynne gi skiva som et mellommåltid...

Skrevet

bakte forresten et annet brød denne gangen i mangel av mel etter ferien, det bestod bare av hvetemel, sammalt rug og masse havregryn. Ble kjempegodt og lillemann spiser i vei :)

Skrevet

Jeg er litt småhysterisk for at lillemann på 7 mnd skal sette fast brødskiva i halsen jeg....

Men er det egentlig så store muligheter for det?

Har egentlig lyst til å innføre brødskive nå siden han ser ut til å være litt lei av grøt... Han vil gjerna ha men jeg gir så pittesmåe biter at vi blir jo ALDRI ferdige med 1/2 brødskive engang.....;-)

Noen tips til en hysterisk mor?

Skrevet

jeg har erfart at kjøpbrød klistrer og kan lettere sette seg i halsen mens hjemmebakt oppløses i munnen.

Men du trenger ikke være nervøs,jo hurtigere de lærer seg å spise mat de må tygge litt på jo lettere blir det fremover. Min har aldri satt noe i halsen og han har fått biter i maten fra han var 5 mnd, myke biter vel og merke :)

Noen ganger har han hostet litt, men da skyller vi bare smulene ned med litt vann. Nylig har jeg begynt med å gi skorpene også og det går så bra, men han er jo 9 mnd også da.

Så gi litt større biter du :)

Skrevet

Vi begynte med brød og pålegg som eget måltid ved 7 mnd.

Skrevet

Jeg begynte for et par uker siden, da ga jeg bitte bittesmå smuler/biter, og etter et par dager ga jeg større og det gikk kjempebra. du vil jo fort merke om han setter i halsen, det jeg har erfart er at da hoster dem eller kaster opp hvis det er for store biter, så det finner du fort ut av. nå er jeg snart oppe i terningbiter allerede, og han blir flinkere for hver dag! han er 7mnd og ti dager forresten.

Skrevet

(hehe hørtes litt drøyt ut med den oppkasten, men det jeg mente er at hvis de ikke er klar for store biter vil maten komme opp i form av oppkast eller hosting, men de blir fort vant til det! har ikke opplevd at han har kastet opp av brødbiter..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...