Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #1 Skrevet 3. august 2011 Fikk et fosterbarn på 9 uker i går, jeg merket fort at det "luktet" litt av han. Når jeg sjekket han litt ut la jeg merke til at rundt halsen inni "valkene" (hørtes ikke helt pent ut med valker men), er han veldig sår og nesten betent. I går vasket jeg forsiktig med rent vann og tok på en sårsalve, men har noen noe gode tips? Det kommer jo ikke så mye luft inni der og jeg er redd for at det blir værre. Og ja, jeg kommer til å ta han til lege hvis det ikke er noe jeg kan gjøre:)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #2 Skrevet 3. august 2011 Du må holde det tørt, vaske, tørke (ikke gnukke, men klappe tørt) og stø med potetmel feks. Ellers er inotyol veldig bra for sår barnehud. Er det store sår så må du selvsagt til lege
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #3 Skrevet 3. august 2011 Hmm, minsten her ble også sår inni der. Jeg skylte godt når jeg badet han, og fønte han tørr når han lå i fanget mitt med hodet litt nedover for å strekke ut husen under der. Når han var helt tørr pudret jeg litt med babypudder uten parfyme. Det ble fort bra, men pass på så det ikke kommer fukt (melk, sikel etc) under der, og luft gjerne ila dagen også.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #4 Skrevet 3. august 2011 hårføner er det beste trikset. jg brukte dt på snuppa mi =)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #5 Skrevet 3. august 2011 Takk for svar jenter. Skal følge med godt på dette, virker dessverre som det har vært slik en stud:( Skal til helsesøster i starten av neste uke, men mulig jeg tar han en tur til legen før.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #6 Skrevet 3. august 2011 Kan være farlig! Fare for brannskade hvis man er uheldig. Sørg for å rense og holde tørt. vask med rent vann, klapp gjerne på noe pudder eller potetmel, men husk å vask rent og sørg for å holde tørt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #7 Skrevet 3. august 2011 Nei vet du hva. Siden når ble en hårføner farlig ? Det får da være måte på hysteri. Selvfølgelig holder man føneren på god avstand, og kontrollerer temperaturen. Det er kjempedeilig for en liten kropp å bli tørket sånn. Minsten her i huset sovnet rett som det var når han ble fønt etter badet. Og alle valker og bretter ble helt tørre og fine.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #8 Skrevet 3. august 2011 Så lenge hårføneren kan blåse kald luft fungerer det bra.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #9 Skrevet 3. august 2011 Kan du ikke ringe helsesøster og spørre om du kan få en time før? Forklar at du trenger råd i forhold til behandling av sårene?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #10 Skrevet 3. august 2011 Jeg hadde samme problem med datteren min. Vi brukte zinksalve. Det fungerte veldig bra. Vasket og tørket selvfølgelig forsiktig også. Om det var riktig behandling vet jeg ikke, men det fosvant i hvertfal.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #11 Skrevet 3. august 2011 Slet med det på min gode runde gutt. Pudret med talkum hver morgen og det forsvant på 1 2 3.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #12 Skrevet 3. august 2011 Jeg ville ikke brukt inotyol eller sinksalve på åpne sår på halsen.. d prøvde jeg kun en gang på dattra mi..og aldri mer! Ble værre.. potetmel og holde tørt derimot var gull værdt! =) Er det utlslett og ikke sår funker salver.. Men er det blitt åpne sår som vesker så vil salve kunne gjøre det værre.. Men mulig dette er individuelt?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #13 Skrevet 3. august 2011 Hun hadde ikke åpne sår da. Det var bare veldig rødt og fuktig og så kom det et hvitt belegg som stinket.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #14 Skrevet 3. august 2011 potetmelet klumpet seg og la seg som en rand i valken på datteren min. jeg fikk tips om å føne det tørrt med føner, og da ble det borte på noen få dager! =) men sjekk med lege at det ikke har satt seg sopp i det. for da kan det hende du må ha canesten pulver på. å når det gjelder at hårføner er brannfarlig, så er det det dummeste jeg har hørt. man trøkker jo ikke føneren så tett inntill at det brenner barnet. mange har også kaldluftsføner i dag =)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2011 #15 Skrevet 3. august 2011 Tar en tur til helsesøster jeg, greit å få det dokumenter for barnet sin del. Takk for mange gode råd. Har vasket og tørket det godt i dag også, lukter litt mindre en i går. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå