Gå til innhold

Mammaklær


lillevirre

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her som har erfaring med handling av mammaklær?

Hvordan er det med størrelser? Er de som "vanlige" størrelser,bare beregnet for litt ekstra plass til mage? Er det dyrt? Og noen som har erfaring med å kjøpe det på nett? Ulempen er jo at man ikke får muligheten til å prøve klærne først... Og hvor stor må magen være før man kan begynne med mammaklær? Hvilke butikker selger mammaklær?

Bare lurer. Dette er jo ikke helt aktuelt enda, men kjekt å vite... Har jo ikke noe mage enda, men visse plagg begynner jo å bli litt stramme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det i gjennomsnitt regnes at man de første tre mnd kan bruke mammaklær i samme str som man bruker ellers, siden gå opp en str for kanskje til slutt å ha gått opp to. Men det er jo så individuelt! Kommer jo an å vektøkning, hvordan man bærer babyen (inni/utenpå) osv...

 

Jeg har tidligere handlet på H&M, Barnas Hus, og noe på Lindex. Har vært veldig fornøyd med passform på alle tre plassene. Denne gangen må jeg ut på let for både H&M og Lindex her i byen har sluttet å føre mammaklær :/ Vet Ellos har en del mammatøy, men aner ikke hvordan det er på kvalitet og passform. Ang pris så er det nogenlunde samme pris som andre klær, men får noe i hver prisklasse ;)

 

Mange år siden sist for meg nå, så håper noen fler kommer med tips ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg trengte mamma tøy er for snart to år siden, så jeg håper jeg bare kan finne fram mye av det jeg brukte sist :-)

 

Mitt inntrykk var at det var en liten tanke dyrere, men ikke mye. Jeg handlet litt på "den kule mage" men mest på H&M.

 

Men det aller smarteste plagget jeg kjøpte og som jeg vil anbefale var et slags magebånd! Det er et bredt bånd som ligger bare over magen og var veldig smart for meg den første tiden. Da kunne jeg bruke dressbuksene mine (jeg fant veldig lite mamma-dressbukser) og bare ikke kneppe igjen den øverste knappen uten at noen så det! og senere kunne jeg fortsette å bruke noen av gensrene mine selv om de var litt korte for en gravid mage, for da dekket magebåndet den lille sprekken mellom buksen og genseren!

 

For meg var dette et genialt plagg og sparte meg for endel penger siden jeg kanskje ikke trengte å kjøpe like mye tøy i "mellomperioden" som jeg ellers hadde trengt å gjøre før selve magen kom for fult !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du det magebåndet, ønsker en liten en til? :) har leita og leita, men finner ikke. Foreløpig har jeg ikke hat bruk for noe særlig mammaklær, er bare 6+5, men håper jo jeg kommer til det at jeg trenger å bytte ut noe i klesskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at det finnes på nettet også, men jeg kjøpte det på "Den kule mage" på Glassmagasinet i Oslo.

 

Jeg mener å huske det kostet opp mot 300,- dengang men for meg var det absolutt verdt det, og der fantes det i hvitt, sort og brundt. Jeg skal finne frem det sorte jeg har fra sist nå, men kommer nok til å kjøpe meg et hvitt et også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og kjedet meg litt forran PCen og tenkte jeg kunne titte litt etter dette selv også siden jeg synes buksene strammer litt. Jeg har i grunn ikke fått større mage, men det føles likevel som om buksene er litt mindre enn de pleier!

 

Disse fant jeg:

http://www.alexi.no/magebelte-for-gravide-hvitt.html

http://www.eco-life.no/index.php?go=product&pid=5

http://www.mammatrend.no/ds_product_info.php/products_id/245

 

Har aldri kjøpt fra noen av disse selv! Jeg kjøpte som sagt mitt på glassmagasinet, og det ser ut som om det blir (som vanlig) billigere på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at mammaklær er dyrt.

Jeg synes de ofte er dyrere enn andre klær, iallefall om en handler andre steder enn på HM

 

Jeg har alltid kjøpt samme størrelse som jeg bruker til vanlig, og har kunnet bruke dem nesten hele svangerskapet. Eneste er at når magen blir veldig stor så blir de buksene med stoff over magen veldig stramme i linningen som skal være under magen, så da har jeg måttet kutte ut de.

 

Jeg kjøpte faktisk mammaklær da jeg var på ferie i mai, og ble ikke gravid før i juni, så jeg håper de passer...Kjøpte de i utlandet så de var veldig billige i forhold til hjemme. Fikk magebelter som jeg aldri har brukt før for 100 kr stk, så jeg kjøpte et svart og ett hvitt.

 

Du kan begynne med mammaklær så snart du ikke passer dine vanlige klær.

 

I mitt første svangerskap brukte jeg ikke mammaklær, bare klær i store størrelser, men buksene ble veldig vide i lårene. I mitt andre svangerskap brukte jeg mammabukser og da følte jeg mye mer velstelt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var størrelsene som vanlig, i allefall sist. begynte med mamma bukser før 2. trimester, og brukte de samme hele svangerskapet. La på meg 12 kilo, og det var vel mest babyvekt og litt vann i legger++

 

Har nå funnet frem mammaklærne fra sist, og de er litt mer romslig nå da jeg gikk inn i dette svangerskapet noen kilo lettere enn sist. Foreløpig kan jeg bruke de vanlige buksene mine, men det er ubehagelig å sitte mye forran PC med press på magen fra linningen, så går vel over til mammabukser snart... 7+1 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...