Gå til innhold

Legeerklæring ved foreldrepengesøknad


fairy76

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke foreldrepenger og ser til min skrekk at jeg har glemt at jeg trenger en legeerklæring. Holder det med lappen fra UL? Har alle sammen fått med seg et brev fra legen? Fastlegen min er på ferie og jeg har det i grunnen litt travelt med den søknaden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står at det skal være datert etter uke 26, så jeg har fått et skriv fra legekontoret. Kunne evt ta kopi av helsekortet. Men har ikke behov for å dele alle detaljer på helsekortet med NAV : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk. Jeg har i grunnen heller ikke behov for å dele alle detaljene med NAV, men travelt er travelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom mitt loka NAV og lurte på om de godtok enten en kopi av helsekortet eller det papiret jeg fikk etter UL på Ahus, men de sa nei, jeg måtte ha et eget skriv fra lege/jordmor.. Nå hadde jeg heldigvis jordmordtime en uke etter at jeg hadde vært på NAV, og hun printet ut en ferdig skrevet erklæring på at jeg er gravid og har forventet termin 13 oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger bare få jordmor eller lege til å skrive et kort notat om at du er gravid og når du har termin. trenger ikke noe mer utfyllende enn det. så må du ha underskriften deres på notatet. hvis legen har ferie kan du ta kontakt med legesenteret så kan en annen lege ordne det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...