Gå til innhold

Bilbelte for gravide?


klatrejenta

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Når er det kjekt å skaffe seg bilbelte for gravide?

Det er ingen mage å snakke om akkurat nå for min del (9+2) men ser jo at "magebelte" slik det vanlige bilbelte festes ligger rett over livmoren der min lille spire vokser og gror.

 

Jeg kjører endel og skulle uhellet være ute vil jeg heller være føre var.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke når det må annskaffes, men tenker at det skader jo ikke å begynne med det for tidlig!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn omtrent samme spørsmål for ikke så lenge siden, og da fikk jeg informasjon om at det øker ikke sikkerheten for barnet med bilbelte for gravide, det er kun for komforten for den gravide.

Her er en link jeg ble tipset om. Jeg revurderer hele greia nå, tror ikke jeg prioriterer dette når det ikke er anbefalt av trygg trafikk.

 

 

 

http://m.tryggtrafikk.no/index.php?sid=m3gm1jvfk36aaamtvp0raj7en4&action=roi&host=portal.tryggtrafikk.no&url=http%3A%2F%2Fwww.tryggtrafikk.no%2F%3Fmodule%3DArticles%3Baction%3DArticle.publicShow%3BID%3D2943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slikt et fra forrige svangerskap. Tenkte å ta det fram etterhvert når magen kommer, men er ikke vits å bruke det enda:) Er som sagt kun for komfort, ikke sikkerhet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Har dette jeg også, det beskytter ikke barnet i magen noe mer, men er ubeskriverlig behagelig å ha, her sliter jeg konstant med å måtte på do, og slipper litt biligere unna når jeg bruker det BeSafe beltet :) Da ligger nedere del av beltet over lårene i stedenfor.. Men kommer vi i ulykke, så spretter jo bilbeltet løst fra den gravid greia. (ved en fart på 40 km/t og oppover)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...