Gå til innhold

Skal mannen ha forlovelsesring??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min kjære fridde til meg med verdens vakreste ring, jeg sa såklart ja, og nå er vi forlovet.

 

Men, han har jo ikke noen ring.. Skal han ha det? Og skal jeg kjøpe hn det?

 

Hva er vanlig egentlig? Og hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min kjøpte ringer til begge da han fridde til meg. Disse skal vi bruke som gifteringer også, setter bare ny dato i dem når vi gifter oss.

 

Tradisjonelt sett er det mannen din som har gjort det "etter boka". Han frir med en ring kun til deg, og dere får begge gifteringer når dere gifter dere. Da har du to ringer, mens han bare har en.

 

Men har inntrykk av at flere og flere bare går rett på gifteringene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpte mannen min bare ring meg til meg og syns det var ganske greit =) For fikk verdens nydeligste diamantring i hvitt gull!! Så gifta vi oss 1,5 år etterpå og kjøpte oss seff helt nye ringer. Så jeg går fortsatt med forlovelse ringen og gifte ringen mens mannen min har gifteringen=)

Er bare norge for det meste der begge bruker forlovelseringer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det samme vi har gjort og tenkt. Han fridde med en nyyydelig diamantring i hvitt gull. Og vi skal kjøpe nye gifteringer når vi gifter oss.

 

Hadde jeg skulle kjøpt han en ring nå, måtte jeg vel kjøpt en giftering og så Evt kjøpt ny når vi gifter oss?!

 

Tror han også vil ha forlovelsesring nemlig.. Men jeg trodde ikke det var sånn.

Her blir jeg fridd til, så må jeg kjøpe han en ring? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull og tøys. Norsk tradisjon er forlovelsesringer i gult gull, like ringer til begge. Forlovelsesringene ble videre brukt som giftreringer. Det er IKKE tradisjon med diamantring kun til damen. Det er en importert vane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ingen norsk tradisjon å bli ført ned kirkegulvet av sin far eller at brudeparet kysser (du kan nå kysse bruden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skal ikke kjøpe en til han. I de tilfellene begge har forlovelsesring har de kjøpt dem sammen. Som flere sier er tradisjonen å kjøpe gifterinege for så å forlove seg med dem. Har han valgt å fri til deg med en diamant ring, så skal kun du gå med ring, inntil dere gifter dere og du da har den sammen med en giftering, og han kun en giftering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg blitt fridd til enda, men jeg vet at når den dagen kommer, blir det bare jeg som får ring fram til den dagen vi gifter oss..men her er samboer engelsk da.. Er vel bare i Norge (og skandinavia kanskje?) hvor begge bærer forlovelsesringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det samme vi har gjort og tenkt. Han fridde med en nyyydelig diamantring i hvitt gull. Og vi skal kjøpe nye gifteringer når vi gifter oss.

 

Hadde jeg skulle kjøpt han en ring nå, måtte jeg vel kjøpt en giftering og så Evt kjøpt ny når vi gifter oss?!

 

Tror han også vil ha forlovelsesring nemlig.. Men jeg trodde ikke det var sånn.

Her blir jeg fridd til, så må jeg kjøpe han en ring? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Det blir sikkert en ring til deg da. Men har dere avklart hvilken hand den og gifteringene skal på, for i England har de den på "feil" hand nemlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norge er tradisjonen forlovelsesringer u gult gull, og begge parter har ringer (på høyre hånd). det er vanlig å bruke forlovelsesringene videre som gifteringer.

 

En diamatring ved frieri til damen er en importert ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere gjør det som passer dere best.. Hvem er det som egentlig har rett til å bestemme om din mann eller du SKAL/IKKE SKAL gå med ring??

 

Nei, gjør som dere selv vil sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...