*3 prinsesser* Skrevet 2. august 2011 #1 Skrevet 2. august 2011 For meg er dette passelig siden jeg er litt lav 165 cm og veide 58 kg før svangerskapstart. Ikke helt syltynn i utgangspunket altså:-)
Gjest Hippo ღ Skrevet 2. august 2011 #2 Skrevet 2. august 2011 Jeg er 13+4 og har gått opp ca 1 kg. kanskje 1,5?
HappyNettan Skrevet 2. august 2011 #3 Skrevet 2. august 2011 Ikke veldig stor i utgangspunktet heller, da. Frem til uke 14 gikk jeg ned nærmere 10 kilo. Jeg kastet opp VELDIG mye. Men nå har jeg startet å gå opp igjen. Jeg hadde masseviså ta av da jeg ikke hadde fått av meg alt etter forrige svangerskap. Uff! Litt lat, der... Er nå i uke 18+3 og har ennå ikke kommet helt opp til utgangspunktet. Og det syns jeg er en bra start. Lykke til videre!
Underveis --> Skrevet 2. august 2011 #4 Skrevet 2. august 2011 Er 12+4 i dag og har gått opp 3 kilo. Spratt plutselig opp to kilo samtidig som magen stoppet opp :-S Er 175 cm og veide 60 kilo da jeg ble gravid. Regner med å gå opp nærmere 20 kilo denne gangen også *sukk*
Gjest Hippo ღ Skrevet 2. august 2011 #5 Skrevet 2. august 2011 Underveis --> hvorfor regner du med å gå opp 20 kg denne gangen også?
Underveis --> Skrevet 2. august 2011 #6 Skrevet 2. august 2011 Nei, si det! Jeg har vanligvis et litt anstrengt forhold til mat. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, men jeg er rett og slett ikke så glad i mat. Spiser bare når jeg er sulten, og spiser da til jeg ikke er sulten lenger, ikke til jeg er mett (med mindre det er veldig godt). Sist gang jeg var gravid fikk jeg et helt annet forhold til mat, og det var så utrolig deilig å kunne spise frokost uten omtrent å brekke seg :-) Regner med at det blir slik denne gangen også, og da legger jeg naturligvis på meg mer. Forrige gang fikk jeg også bekkenløsning og da blir også den fysiske aktiviteten noe begrenset, særlig når vi går inn i den kalde årstiden. Har termin på samme tid av året nå som sist, så vet vel omtrent hvordan vinter'n kommer til å forløpe :-P Merker allerede at muskulaturen i rompa er påvirket. Jeg liker det ikke, må jeg si, om jeg går opp 20 kilo denne gangen også, men det er deilig å ha et annet forhold til mat enn ellers. Har ikke slått inn ennå, for jeg har vært, og er ennå litt, kvalm denne gangen i motsetning til forrige gang. Time will show :-)
Gjest Hippo ღ Skrevet 2. august 2011 #7 Skrevet 2. august 2011 Da forstår jeg Beklager om spørsmålet var litt frekt. Men har inntrykk av at det er så mange som trykker i seg det meste. "jeg er jo gravid, så jeg spiser hva jeg vil": Og det blir litt feil innstilling. Eller? Men supert at du får et bedre forhold til mat, når du er gravid )
Underveis --> Skrevet 2. august 2011 #8 Skrevet 2. august 2011 Oppfattet det ikke som frekt i det hele tatt :-) Det ble en del usunn mat også, selvfølgelig. Jeg som vanligvis tar tre potetgullflak og synes det er nok, og har en pose med smågodt stående i ukesvis, kunne bælme innpå både det ene og det andre ;-) Var vanskelig å stå imot, men var ikke fordi jeg "spiste for to" eller fordi jeg "var gravid". som du sier. Hadde aldri vært borti problemstillingen tidligere, så det kom jo litt overraskende på. Så også at jeg faktisk bryr meg om hvor mye jeg veier! Nå håper jeg at jeg ikke holder for mye tilbake og tillater meg å spise godt. Jeg er jo tross alt klar over faren over å bli for opptatt av denne vekten...
*3 prinsesser* Skrevet 2. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2011 Men du er jo så slank fra før av, så du trenger det sikkert:-) Jeg la på meg 17 kg med nr. 1 og jeg er jo 10 cm lavere enn deg!( Men da var jeg 53 kg i utgangsvekt da. )
Guttemamma87 Skrevet 2. august 2011 #10 Skrevet 2. august 2011 Lagt på meg 3 kilo og er 16 uker på vei... Er ikke så værst det, gikk opp 20 kilo med første så håper jeg klarer "bare" 12-13 denne gangen:) har byttet ut snacksen med agurk, så det må vel hjelpe:)
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 2. august 2011 #11 Skrevet 2. august 2011 Eg er 15+5 og har gått ned 1 kg.kaster ikke opp men småspiser regelmessig vist ikke kommer kvalmen å da er dagen min ødelagt. er 153 å har en del kg å gå på så bekymrer meg ikke om eg bare går opp LITT. med nr en gjekk eg opp 30 kg ca og nr 2 27 kg har mye av det på enda. Så lider ingen nød.
Pöialliisi Skrevet 2. august 2011 #12 Skrevet 2. august 2011 Jeg er 19+1 og har lagt på meg ca to kilo. Jeg var litt rund fra før, så jeg regner med at han har spist fra meg. Jeg spiser, når jeg er sulten og litt mer noen ganger når det er veldig godt Men det som er så uvanlig med meg at jeg bryr meg ikke om søtsaker og sånn var jeg IKKE, før jeg ble gravid. Jeg var på ultralyd i går og alt så fint ut, så det er vel bra da!
LillePersille88 ? Skrevet 2. august 2011 #13 Skrevet 2. august 2011 Jeg er 22+0 i morgen, og har til nå lagt på meg 6,5 kg:)
hjertelyd <3 Skrevet 3. august 2011 #14 Skrevet 3. august 2011 Jeg er i uke 14+3 og har til nå lagt på meg 3,5 kg. Sluttet å røyke i fjord høst så kiloene har kommet lett det siste året, og ikke akkurat stoppet etter jeg ble gravid....men,men det forsvinner vel igjen etter fødselen, med litt egen innsats tenker jeg! La på meg 12 kg i forrige svangerskap....
SNURF 5 GUTTER Skrevet 3. august 2011 #15 Skrevet 3. august 2011 Er 18 + 2 i dag og ca 1 kg så langt. Men har masse skvalp på kroppen. Er dokke fortsatt oppblåst ? Jeg sliter med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå