Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dagmamma kontra barnehage?

Og er det noen flinke i gammle Oslo?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Pris vil variere, men dagmammaprisene gikk voldsomt opp da kontantstøtten ble innført. Det er antageligvis litt avhengig av om du får hvit eller svart dagmamma også. (Nei, jeg referer ikke til hudfarge, men om hun betaler skatt eller ikke).

Du må naturligvis vurdere fordeler opp mot ulemper. Jeg har hatt mine barn i barnehage, og aldri brukt dagmamma, men jeg har venninner som brukte dagmamma en periode.

Barnehagen stenger ikke hvis en ansatt er syk, de skaffer vikar. Hvis dagmammaen blir syk, må du være hjemme med barnet (eller faren må være hjemme).

Hvis dagmammaen har flere enn bare ditt barn vil ditt barn bli utsatt for omtrent like stort smittepress som i en barnehage, og du må regne med mye sykdom det første året. Har hun bare ditt barn slipper du nok billigere unna.

Det finnes ingen offentlig kvalitetskontroll på dagmammaer. Du kan være kjempeheldig, men du kan også oppleve ting du helst ville ha sluppet. Be om referanser og snakk med foreldre som har brukt denne dagmammaen før, når du skal velge.

Du inngår en kontrakt med en privatperson, og må tenke nøye gjennom ting. Hva med ferier? Skal hun ha betalt hvis barnet er sykt? Enn om hun er syk? Hva om dere plutselig bestiller Sydentur to uker i mars, skal hun fortsatt ha betalt? Enn om hun plutselig bestiller Sydenferie i mars, hva gjør du da? Hvor lenge skal barnet være der (pr dag)? Hva om sjefen din kommer en halvtime før dagens slutt og ber deg jobbe overtid?

Skrevet

Vi hadde dagmamma nå i vår i 4 mnder.

Det var kjempebra.

vi betalte 5000 i mnd. da var alt av mat, drikke og bleier inkludert.

Dagmamman fant vi her inne.

sjekk referanser grundig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...