Gå til innhold

Har dere alltid penger igjen på brukskonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

frem til neste lønning kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men går vi tom overfører vi penger

Skrevet

Stort sett, men ikke alltid

Skrevet

Nei de siste par ukene har vi ikke så mye å rutte med. har heller ingen konto å føre over fra..

Skrevet

Ja, har alltid penger igjen... Ikke alltid like mye, men går aldri helt tom.

Skrevet

pleier som regel å ha noe igjen.

vi passer på å prioritere nødvendige ting og ikke "sløse" ting....

ser vi det begynner å bli lite på kontoen så må vi tenke på bruken..

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men det er fordi mye settes over på sparekonto, fond, høyrentekonto og regningskonto. Hvis det hender at det vi har beregnet ikke holder, overfører jeg fra sparekontoen vår.

Skrevet

Har alltid penger på en eller annen konto. Men vil helst ikke bruke av sparepengene, så om det bare er 100,- igjen på brukskonto så prøver jeg å la de bli stående. Men hender selvsagt at jeg må føre over.

Skrevet

har stortsett en 100-200 kr på kontoen den dagen lønningen skal komme. noen ganger har jeg mer men kommer alltid ann på hva som skjer i løpet av en mnd. nå om sommeren går det litt mer penger da vi koser oss og reist på ferie og slikt. så da er det kansje ingenting den dagen lønningen skal komme(brukt opp dagen før) men har sparekontoer og slikt som det alltids er penger på om det skulle være krise;)

Skrevet

Nei, ikke alltid jeg har det, men har kort på mannens konto i tillegg, så da bruker jeg bare det kortet. Har alltid penger på sparekontoen, men de rører jeg ikke. Pluss buffer på regningekontoen.

Skrevet

Nei, fordi jeg har ikke hele månedens forbruk på brukskontoen/kortkontoen. Jeg overfører ved behov fra de andre kontoene.

Jeg er ikke rik, langt derfra. Men vi klarer oss fint slik vi har det, jeg og barna mine :)

Skrevet

Nei, noen ganger har vi gått så bananas at vi er helt uten penger de siste par dagene. Vi har jo en fryser med mat så det går ikke utover slikt, men gu bedre vi kan være økonomiske idioter.

Men stor som jeg har blitt så har jeg begynt å spare nå :D

Skrevet

Vi har alltid penger igjen, både jeg og sambo. Men hender såklart vi må overføre da vi pleier å fordele lønnen på sparekontoer, høyrentekontoer og diverse andre kontoer :) Har ikke god råd, men vi har slik at vi klarer oss fint. Vi pleier alltid å sette av litt penger hver måned itilfelle det skal komme uventede utgifter eller litt dårligere tider innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...