lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. august 2011 #1 Skrevet 1. august 2011 Skjønner ikke hvorfor hun er så sur... kanskje hun ble påvirket av meg og hormonene mine under svangerskapet:p Hun får nok søvn, og spiser nok men jeg lurer på om ikke hun blir mett.. kan nesten ikke vente til neste uke når vi skal til helsesøster, krysser fingrene for grønt lyst på grøt! Noen flere som har det sånn?
Gjest Madolyn Skrevet 1. august 2011 #2 Skrevet 1. august 2011 Sikker på at hun ikke har magesmerter eller låsninger i kroppen? Og dersom du tror hun fremdeles er sulten; hva med å prøve med mme på flaske etter kveldsmåltidet hennes og se om/hvor mye hun drikker? Dersom hun tar flaske altså..
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2011 Vi ha vært hos kiropraktor og fått fikset nakken hennes, men kunne jo tatt en tur til manuellterapauten helsesøster anbefalte. Det kan være magesmerter også, men jeg er utrolig dårlig på akkurat å vite om hun har vondt i magen eller ikke. Hun får mm/mme på flaske om dagen pga puppenekt. Det virker som om at hun er sulten, men hun vil ikke ha når hun blir tilbudt..akkurat som om hun er lei av å spise.. jeg vet ikke, jeg stresser sånn med at hun skal være mett - derfor nekter hun å ta puppen med mindre hun er i svime stakker...
El1 Skrevet 1. august 2011 #4 Skrevet 1. august 2011 Jeg begynte med velling da sønnen min var 3 1/2 mnd. Fikk en fornøyd og mye roligere unge etter det. God og mett.
Gjest Madolyn Skrevet 1. august 2011 #5 Skrevet 1. august 2011 Kanskje du kan prøve med litt malt når hun får mm/mme på flaske, tror det kan være godt for å forhindre luftplager for små mager... I tilfelle det er luftsmerter altså Og er du heelt sikker på at hun får nok søvn? Siden unger generelt er grinete når de er trøtte... Hvilken tutt bruker du på flaskene? Vi gikk over til tutt nr 2 og da startet til og med Lille Muffin å tulle under ammingen, men når vi byttet tilbake til tutt nr 1 så var amming helt topp igjen
El1 Skrevet 1. august 2011 #6 Skrevet 1. august 2011 Å ja, husker det var masse mas her en stund pga størrelsen på flaskesmokken, maten kom ikke fort nok, men dette gikk over da vi gikk opp en størrelse.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 1. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2011 Ja, jeg har tenkt på dette med velling men vet ikke hva jeg skal gjøre? Blande mm/mme og grøtpulver? Jeg byttet til størrelsen 3 mnd+ når hun ble 3 mnd på flaskene, så har ikke merket noe ang det.. Ja, malt nevnte helsesøster.. hvor mye skal opp i en flaske? Off, ikke lett å være førstegangs...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 1. august 2011 #8 Skrevet 1. august 2011 Malten må du prøve frem på, her holder det å duppe en tskje tupp ned i malten og la det renne av det som går, så bare rører du det ut i flaska. Når det gjelder vellingen: Slik vi gjorde det hvertfall, så blandet vi grøtpulveret i mme (gullet har fått det siden fødsel) startet med litt grøtpulver i starten, og økte til vi fant riktig konsostens for gutten vår, var ikke lett å få vellinga gjennom 3mnd+ smokken (Avent) så vi kjøpte ekstra smokker som vi stakk ekstra hull på med sterril nål, de smokkene ligger for seg selv i en liten boks. Om ungen ikke takler malten, slik som gutten vår, gulpet som en tulling hver gang han fikk det, så gi litt sviskesaft, nestle sin fra 4 mnd+ Vi delte en slik flaske på 3 dager, og ga gutten vår, da ble det fin avføring. For å finne ut om ungen sliter med magen: Når ungen gråter, se om h*n (husker ikke kjønnet i farten!) trekker bena opp mot magen, da pleier det å bety problematisk mage/avføring. For å gi umidelbar hjelp, så hjelper det å masere magen eller fotbladene Vet godt hvor frustrerende det er som førstegangs, gutten vår er ikke mer enn 5,5 måder..
El1 Skrevet 1. august 2011 #9 Skrevet 1. august 2011 Jeg brukte faktisk en teskje malt i flaska. Ellers kan du prøve sukkervann. Velling lager jeg med en skje mindre grøt enn mme. Også får du kjøpt egne smokker som heter for tjukkere væske eller for glupske barn. Jeg bruker velling fortsatt til sønnen min på 7 mnd, kjempelett når man er borte og fint å gi om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå